تبلیغات

پاتریشیا

پاتریشیا

یمن با شروع مذاکرات صلح موافق با آتش‌بس با شورشیان است .

افراد قبیله‌ای که از رئیس‌جمهور , عبدو ربو منصور هادی از یمن , روز دوشنبه , پیش از آتش‌بس با شورشیان این شهر , مهمات تهیه کرده‌اند .

اعتبار

عبدالله الحریری / خبرگزاری فرانسه / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ

تصویر

مردان قبیله‌ای حمایت از رئیس‌جمهور , عبدو ربو منصور هادی از یمن , روز دوشنبه , پیش از آتش گرفتن این افراد , در روز دوشنبه , پیش از این که به آتش کشیده شود .

نوشته نیک کامینگ - بروس

ای .

ژنو - سخنگوی سازمان ملل در یک مکان نامعلوم در سوئیس تایید کرد که دولت یمن و شورشیان در روز سه‌شنبه با میانجیگری فرستاده ویژه سازمان ملل در یک مکان نامعلوم در سوئیس , توقف فوری خصومت‌ها را آغاز کردند .

آتش‌بس هنگام ظهر در یمن اتفاق افتاد , ساعاتی پس از اینکه یک ائتلاف نظامی تحت رهبری سعودی یک وقفه ۷ روزه را در کمپین حملات هوایی متمرکز اعلام کرد که در حمایت رئیس‌جمهور عبدو ربو منصور هادی از یمن انجام شد .

گزارش‌های پراکنده گلوله‌باران , خمپاره و سلاح‌های اتوماتیک به نقض آتش‌بس در تعدادی از مناطق اشاره داشت . اما در بیشتر موارد , به نظر می‌رسد که آتش‌بس در نظر گرفته شده‌است و به جمعیت غیرنظامی کشور که توسط نه ماه جنگ خونین آسیب‌دیده است , فرصتی نومیدانه نیاز است . سازمان ملل متحد تخمین می‌زند که جنگ , خسارات شدیدی را به زیرساخت‌های کشور فقیر وارد کرده و باعث تشدید بحران انسانی شده‌است .

تبلیغات

توقف در جنگ همچنین فضای تنفس دیپلماتیک را برای مذاکره کنندگان که در دوشنبه و سه‌شنبه به سوئیس آمده بودند فراهم کرد و روز سه‌شنبه اولین مذاکرات صورت چهره‌به‌چهره از زمان آغاز خصومت‌ها را آغاز کرد . تلاش قبلی برای مرحله مذاکرات صلح در ژنو در ماه ژوئن قبل از اینکه احزاب حتی یکدیگر را ملاقات کنند سقوط کرد .

افراد قبیله‌ای در صنعا , یمن روز سه‌شنبه . شورشیان و دولت یمن مذاکرات صلح در سوئیس را آغاز کرده‌اند .

اعتبار

هانی محمد / خبرگزاری آسوشیتدپرس

تصویر

افراد قبیله‌ای در صنعا , یمن روز سه‌شنبه . شورشیان و دولت یمن مذاکرات صلح را در رابطه با آسوشییتدپرس آغاز کرده‌اند .

اسماعیل ولد احمد , فرستاده ویژه سازمان ملل در طی مذاکرات , از آتش‌بس به عنوان " یک دستاورد واقعی " در بیانیه‌ای استقبال کرد , اما او به نمایندگان گفت : " مهم‌ترین چیز در حال حاضر تمرکز بر تلاش‌های شما برای رسیدن به آتش‌بس دائمی و جامع است . "

یک دیپلمات که به دلیل حساسیت وضعیت نخواست نامش فاش شود گفت : " آتش‌بس قطعا ً مثبت است , اما این وضعیت بسیار مخاطره‌آمیز است . " او افزود : " من فکر می‌کنم در ماه ژوئن پیشرفتی حاصل خواهد شد . "

تحلیلگران می‌گویند که این تا حدی نتیجه فشار بیشتر احزاب برای پایان دادن به جنگ است . ائتلاف نظامی , که توسط ایالات‌متحده پشتیبانی می‌شود , با انتقادات فزاینده نسبت به عملیات بمباران خود مواجه است , که علی‌رغم قدرت آتش قوی نیروهای ائتلاف و تسلط آن بر آسمان , شکست‌خورده است .

یمن نیز با تهدید رو به رشد گروه‌های افراطی سنی مواجه است که از زمان آغاز درگیری قدرت کسب کرده‌اند . گروه وابسته محلی القاعده در یمن , پنجمین شهر بزرگ و دیگر شهرها را تحت کنترل خود درآورده است و شاخه جدیدی از دولت اسلامی یک سری حملات مرگبار بزرگ انجام داده‌است .

در حوالی روز سه‌شنبه , سه‌شنبه , هفت ساعت پس از آغاز آتش‌بس , خمپاره و سلاح‌های اتوماتیک از مواضع عربستان‌سعودی به گوش رسید .

انتخاب ویراستاران


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...