تبلیغات

پاتریشیا

پاتریشیا

نیروهای ائتلاف عربستان‌سعودی در یمن و تلفات غیرنظامیان

بنا بر گزارش‌ها ، پس از حمله هوایی ، هفت نفر از جمله یک آرایشگر محلی و یک دختر ۱۲ ساله در صنعا پایتخت یمن کشته شدند .

اعتبار

تایلر هیکس / نیویورک‌تایمز

تصویر

بنا بر گزارش‌ها ، پس از یک حمله هوایی ، هفت نفر از جمله یک آرایشگر محلی و یک دختر ۱۲ ساله در صنعا ، روزنامه یمنی itCreditTyler هیکس / نیویورک‌تایمز کشته شدند.

نویسنده: کریم فهیم

۲۹ سپتامبر ۲۰۱۵

در روز دوشنبه Airstrikes در یک جشن عروسی در یک روستای یمنی در ساحل دریای سرخ ۸۱ نفر کشته شدند . این حمله مرگبارترین حمله از زمان آغاز درگیری در ماه مارس بوده‌است . عربستان‌سعودی رهبری یک ائتلاف نظامی با کمک ایالات‌متحده را بر عهده دارد که هدفش بیرون راندن شورشیان Houthi است که از سوی ایران حمایت می‌شوند و رئیس‌جمهور سابق را دوباره زنده می‌کند. کریم فهیم ، خبرنگار نیویورک‌تایمز ، به تازگی به یمن سفر کرده‌است تا عوارضی را پوشش دهد که حملات هوایی نیروهای ائتلاف بر جمعیت غیرنظامی تاثیر گذاشته‌است . او سوالاتی را پاسخ داد که برخی از آن‌ها توسط خوانندگان در ادامه مبارزات هوایی تحت رهبری عربستان‌سعودی ارائه شده‌بود .

سوال: ائتلاف به رهبری عربستان‌سعودی می‌گوید هدف کمپین هوایی آن در یمن چیست ؟

پاسخ : ائتلاف می‌گوید که تلاش دارد the را شکست دهد، یک جنبش شورشی از یمن شمالی که صنعا ، پایتخت و دیگر بخش‌های کشور را در طول سال گذشته دستگیر کرد و دولت تحت حمایت عربستان‌سعودی را وادار به قدرت کرد.

فراتر از اهداف اعلام‌شده ائتلاف - که شامل احیای دولت رئیس‌جمهور عبدو ربو منصور هادی است - جنگ در یمن دارای یک بعد منطقه‌ای است : ائتلاف کشورهای سنی که در یمن در حال جنگ هستند به نظر می‌رسد که به قدرت نظامی پروژه به عنوان هشداری برای شیعیان ایران ، nemesis منطقه‌ای عربستان‌سعودی علاقه‌مند است .

سوال: حملات هوایی چگونه مسیر درگیری را تغییر داد ؟ آیا آن‌ها سعودی‌ها را قادر می‌سازند تا دستاوردهای نظامی خود را به دست آورند ؟

advertisement

پاسخ: به نظر می‌رسد نیروهای متحد با نیروهای ائتلاف به دلیل هواپیماهای جنگی که مواضع Houthi و خطوط تدارکاتی و پایگاه‌های نظامی خود را بمباران کرده‌اند از مزیت چشمگیری برخوردار بوده‌اند . همزمان ، پس از آن که صدها نیروی نظامی از امارات‌متحده‌عربی به نبرد علیه the که در حال شکست بودند پیوستند ، مهم‌ترین موفقیت این ائتلاف ، دستگیری شهر بندری عدن در ماه جولای رخ داد .

در چندین مورد ، جنگنده‌های ائتلاف تصادفا ً نیروهای خود را بمباران کردند . و حتی پس از شش ماه جنگ و هزاران حمله هوایی توسط نیروهای ائتلاف - که در برخی موارد به همان انبار مهمات حمله کرده‌اند و دوباره - به نظر می‌رسد Houthis هنوز قدرت کافی برای انجام حملات گسترده به نیروهای ائتلاف در صنعا و یا در امتداد مرز در عربستان‌سعودی دارند .

The همچنین به طور مکرر سلاح‌های خود را بر علیه مناطق غیر نظامی بویژه در عدن و شهر مرکزی یمن مستقر کرده‌اند .

سوال : آمریکا در مبارزات هوایی چه نقشی را ایفا می‌کند ؟

پاسخ : دولت اوباما می‌گوید که پشتیبانی لجستیکی ، مانند سوخت‌گیری ، برای جنگنده‌های ائتلاف و همچنین اطلاعات را فراهم می‌کند . ایالات‌متحده همچنین یک تامین‌کننده اسلحه بزرگ به عربستان‌سعودی و دیگر کشورهای خلیج‌فارس در ائتلاف است ، بنابراین سلاح‌های آمریکایی ، از جمله مهمات ، به طور گسترده در جنگ مستقر شده‌اند .

در ماه آوریل ، گزارشی در روزنامه " لس‌آنجلس‌تایمز " ( Los Angeles Times ) گزارش داد که پرسنل آمریکایی در حال کار در یک مرکز عملیات مشترک ائتلاف در ریاض ، پایتخت عربستان‌سعودی " برای بررسی دقت لیست‌های هدف ، از جمله افزودن پرسنل در اتاق عملیات بوده‌اند ."


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...