تبلیغات

پاتریشیا

پاتریشیا

اعتراضات صعودی تحقیق سازمان ملل درباره جنگ یمن را متوقف کرد .

عواقب حمله هوایی در روز ۵ سپتامبر در صنعا ، یمن . حملات هوایی به رهبری عربستان‌سعودی باعث تلفات سنگین غیرنظامیان شده‌است .

اعتبار

تایلر هیکس / نیویورک‌تایمز

تصویر

عواقب حمله هوایی در روز ۵ سپتامبر در صنعا ، یمن . حملات هوایی به رهبری عربستان‌سعودی باعث شد که heavy هیکس / نیویورک‌تایمز کشته شود .

نویسنده : نیک Cumming

۳۰ سپتامبر ۲۰۱۵

ژنو - به نوبه خود در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، دولت‌های غربی روز چهارشنبه برنامه‌هایی را برای رسیدگی بین‌المللی به نقض حقوق بشر توسط همه احزاب درگیر در جنگ در یمن که طی شش ماه گذشته جان هزاران غیر نظامی را گرفته‌است ، لغو کردند .

این تغییر جهت در حالی رخ داد که هلند پیش‌نویس قطعنامه ای را که با حمایت گروهی از کشورهای عمدتا ً غربی که به کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل برای فرستادن متخصصان به یمن برای تحقیق درباره هدایت جنگ ، آماده کرده بود ، عقب کشید .

این پیشنهاد پی‌گیری توصیه‌ها توسط کمیسر ، زید Ra ، بود که در گزارشی در این ماه جزئیات تلفات سنگین غیر نظامی نیروهای ائتلاف نظامی را که توسط عربستان‌سعودی به رهبری عربستان‌سعودی به اجرا گذاشته شد ، اما با بمباران بی‌هدف شورشیان Houthi به تفصیل شرح داد .

قطعنامه هلندی همچنین از طرفین درگیر خواست تا اجازه دسترسی به گروهه‌ای بشردوست را بدهند که به دنبال ارائه کمک و وارد کردن کالاهای قاچاق کالا مانند سوختی هستند که برای نگه داشتن بیمارستان‌ها مورد نیاز است . تحویل کمک و کالاهای دیگر توسط محاصره دریایی بنادر یمن کاهش‌یافته است .

advertisement

اما در رویارویی با مقاومت سرسختانه عربستان‌سعودی و شرکای ائتلاف آن و در برابر ترس از گروه‌های حقوق بشر ، دولت‌های غربی قطعنامه ای را مبنی بر یک متن سعودی که فاقد هر مرجع برای یک تحقیق مستقل و بین‌المللی است ، پذیرفته‌اند .

در عوض ، قطعنامه جدید از حکمی حمایت می‌کند که توسط دولت تبعیدی رئیس‌جمهور یمن ، عبدو ربو منصور هادی ، منصوب شد و کمیسیون ملی تحقیقات را منصوب کرد. این سازمان تنها از دفتر حقوق بشر سازمان ملل درخواست کمک فنی و هم‌کاری با دولت یمن در زمینه ظرفیت‌سازی دارد .

دولت آقای هادی از سوی عربستان‌سعودی حمایت می‌شود و حزبی برای جنگ ، فرماندهی نیروهای وفادار در یمن است که در حال مبارزه با شورشیان Houthi هستند .

فیلیپ سد ، معاون سازمان دیده‌بان حقوق بشر در ژنو ، گفت : " نتیجه یک فرصت از دست رفته برای این شورا و یک پیروزی بزرگ برای عربستان‌سعودی است که از آن در برابر بررسی قوانین نقض قوانین جنگی که احتمالا ً در یمن انجام خواهد شد ، محافظت می‌کند . "

ایالات‌متحده پیش از این به حمایت خود از قطعنامه هلند و درخواست خود برای یک تحقیق بین‌المللی اشاره کرده بود ، اما کارشناسان حقوق بشر در حال نظارت بر مذاکرات در مورد قطعنامه ‌ها می‌گویند که ایالات‌متحده ، بریتانیا و فرانسه به جای آن تصمیم گرفتند تا یک قطعنامه اجماع را که برای رای‌گیری در شورا در روز جمعه برگزار شد ، پشت سر بگذارند .

Editors

" من پوست من را دوست دارم ! " چرا والدین سیاه به مدارس Afrocentric مراجعه می‌کنند ؟

چاقی مفرط N.F.L.

موزه تمدن‌های سیاه سنگال از برخی از منازل Treasures استقبال می‌کند .

advertisement

یک دیپلمات نزدیک به مذاکرات که خواست نامش فاش نشود ، گفت که چنین تصمیمی بسیار قدرتمندتر است . این دیپلمات گفت که علاوه بر این ، همچنین به کمیسر حقوق بشر سازمان ملل دستور نظارت و گزارش تحولات یمن را می‌دهد .

با وجود آشفتگی گروه‌های حقوق بشر ، رویکرد اجماع با شواهدی از افزایش شدید تلفات غیر نظامی در یمن همزمان شده‌است . سخنگوی آقای حسین در روز سه‌شنبه گزارش داد که شمار تلفات غیرنظامیان شناخته‌شده از اواخر ماه مارس به بیش از ۷، ۲۱۷ نفر رسیده‌است که ۲، ۳۵۵ نفر کشته شده‌اند .

آمار تلفات غیر نظامی از حملات هوایی " کاملا مشخص " است .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...