تبلیغات

پاتریشیا

پاتریشیا

سوال : تاثیر بشردوستانه این حملات هوایی چیست ؟

پاسخ: در بسیاری از مکان‌ها فاجعه‌بار است . من به تازگی در زمانی که نیروهای ائتلاف این بمب‌گذاری را تشدید کرده بودند ، به خصوص در صنعا ، از شمال یمن بازدید کردم . بسیاری از حملات هوایی در پایتخت به نظر می‌رسد که با هدف تاسیسات امنیتی ، پایگاه‌های نظامی یا ساختمان‌های دولتی صورت‌گرفته اند . اما بسیاری از این مکان‌ها در وسط مناطق مسکونی قرار دارند ، بنابراین حملات هوایی بدون شک در خانه‌ها فرو می‌روند و غیرنظامیان را می‌کشند . این اتفاق در چندین بار رخ داد ، در حالی که من آنجا بودم . در یک مورد ، ائتلاف ظاهرا ً سعی داشت به دانشگاهی برخورد کند که the از آن به عنوان پایگاه استفاده می‌کردند ، محله مجاور آن را بمباران کردند و حداقل نه نفر را در دو خانه جداگانه کشتند .

آسیب در صنعا در مقایسه با برخی از استان‌های شمالی که حملات هوایی آن قدر شدید بوده و به شدت در مناطق مسکونی کاهش‌یافته است که باعث مهاجرت گسترده شهروندان شده‌است ، ملایم است . برخی از محله‌ها در شهر شمالی سعدا ، بخشی از منطقه‌ای که ائتلاف اعلام کرده‌است ، یک " منطقه نظامی " است - تقریبا ً نابود شده‌است .

در چندین مورد ، جنگنده‌ها ساختمان‌هایی را هدف قرار داده‌اند که نه تنها در طبیعت بلکه از هر هدف نظامی نیز دور هستند . یک عکاس تایمز و من از یک کارخانه آب‌معدنی در استان Hajja دیدن کردم که ۱۳ کارگر در یک حمله هوایی کشته شدند . تا چند مایل دیگر هیچ چیز دیگری را در اطراف محل ندیده بودیم .

سوال: اگر چیزی وجود داشته باشد ، یمنی‌ها برای حفاظت از خود در برابر حملات هوایی انجام می‌دهند ؟

پاسخ: در پایتخت ، بسیاری از ساکنان در خانه می‌مانند و یا به شدت حرکت خود را تا زمان حملات هوایی محدود می‌کنند که به نظر می‌رسد در امواج هستند . امدادرسانان به ما گفتند که در مناطقی در امتداد مرز با عربستان صعودی، جایی که بمباران شدیدتر است ، برخی از مردم در غارها پناه گرفته‌اند .

این سخنگو ، روپرت کولویل گفت که بیش از ۱۳۰ نفر در یک جشن عروسی در Taiz کشته شده‌اند . وی گفت که سازمان ملل در تلاش است تا تایید کند که چه اتفاقی افتاده‌است .

در همین حال ، آقای کولویل گفت که ائتلاف " بدون شک مسئول محاصره بنادر یمن است ، که " به شدت وضعیت بسیار وخیم بشردوستانه را وخیم‌تر می‌کند که تقریبا ً همه یمن را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد ."

مدیر دیده‌بان حقوق بشر ناامید شد .

وی گفت : " اعضای شورای حقوق بشر موفق به ارسال یک پیام روشن به عربستان‌سعودی و the که آن‌ها باید رفتار دشمنی را تغییر دهند ، نبوده اند .

۲۹ سپتامبر ۲۰۱۵

با این حال بیشتر خشم دیپلماتیک طی چند روز اخیر با حملات هوایی شعله‌ورتر شده‌است . روز دوشنبه ، پس از درخواست پایان دادن به بمب‌گذاری در سخنرانی خود به مجمع عمومی ، دبیر کل سازمان ملل ، بان کی مون ، بیانیه‌ای را منتشر کرد که بمب‌گذاری در جشن عروسی را محکوم کرد . وی هشدار داد که " هر گونه حمله عمدی علیه شهروندان ، نقض جدی حقوق بشر تلقی می‌شود ."

آقای بان از همه احزاب دخیل در درگیری‌های یمن " از داخل و خارج از کشور خواست تا فورا ً همه فعالیت‌های نظامی را متوقف کنند ."

آقای کولویل گفت که شهروندان با افزایش تعداد حملات هوایی که پل‌ها و بزرگراه‌ها را هدف قرار می‌دهند کشته می‌شوند ."

آقای کولویل گفت که گزارش اخیر دفتر کمیسر عالی نشان داد که دو سوم تلفات غیرنظامیان براساس حملات هوایی ائتلافی بوده‌است که مسئول تقریبا ً دو سوم ساختمان‌های عمومی آسیب‌دیده یا تخریب‌شده بودند ."

سازمان ملل در تلاش برای تحقیق درباره نقض حقوق بشر از هر طرف در جنگ یمن بوده‌است . اما عربستان‌سعودی و متحدان عرب آن تلاش کرده‌اند تا هر گونه تحقیق بین‌المللی را مسدود کنند .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...