تبلیغات

پاتریشیا

پاتریشیا

سعودی با افزایش فشار بر مرگ غیرنظامیان در درگیری‌های یمن مواجه است .

شهر سعدا , در شمال یمن , کانون حملات عربستان‌سعودی علیه شورشیان است .

اعتبار

تایلر هیکس / نیویورک‌تایمز

تصویر

شهر سعدا , در شمال یمن , در حال تمرکز بر حملات عربستان‌سعودی علیه این روحانی است .

توسط کریم فهیم

ای .

قاهره - عربستان‌سعودی و هم پیمانانش روز سه‌شنبه با افزایش فشار بین‌المللی برای توقف یک کمپین بمب‌گذاری در یمن روز بعد از کشته شدن ده‌ها نفر در یک مراسم عروسی در ساحل دریای سرخ مواجه شدند .

این حمله روز دوشنبه آغاز شد و به نظر می‌رسد یکی از مرگبارترین حادثه در میان غیرنظامیان از زمان آغاز عملیات نظامی در ماه مارس باشد . شاهدان عینی گفتند که حداقل سه نفر در چادرها در چادرها کشته شده‌اند . روز سه‌شنبه دو مقام پزشکی محلی گفتند که تعداد زیادی از مردم کشته شده‌اند .

حمله به مراسم عروسی , همراه با یک رشته از حملات هوایی اخیر که منجر به شمار زیادی از تلفات غیرنظامیان شده‌است , اتهاماتی را دامن زده‌است که ائتلاف نظامی به رهبری سعودی در حال انجام یک حمله بی‌پروا است چرا که تلاش می‌کند تا جنبش شورشی را از شمال یمن شکست دهد . این حملات یک سری اظهارات عصبانی غیرمعمول از مقامات رسمی سازمان ملل متحد که ائتلاف را برای ایجاد اکثریت تلفات غیرنظامیان در جنگ شش‌روزه یمن انتخاب کرده‌اند , برانگیخته است .

همچنین نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه دولت اوباما می‌تواند با سوالات بیشتری در مورد حمایت نظامی از عملیات هوایی مواجه شود . روز سه‌شنبه نماینده ted به جای آن , دموکرات کالیفرنیا , رئیس جدید ستاد مشترک را به نقل از گزارش‌ها مرگ غیرنظامیان ارسال کرد و درخواست کرد که ایالات‌متحده " کمک به حملات هوایی ائتلاف در یمن را متوقف کند تا اینکه ائتلاف نشان دهد که آن‌ها برای جلوگیری از مرگ غیرنظامیان , اقدامات حفاظتی مناسبی برپا خواهند کرد. "

تبلیغات

یک سخنگوی ائتلاف به رهبری سعودی روز دوشنبه انکار کرد که هواپیماهای جنگی ائتلاف مسئول بمب‌گذاری این مراسم بودند و به رویترز گفتند که هیچ عملیات ائتلافی در این منطقه برای روزها وجود نداشته است .

روز سه‌شنبه , وزیر خارجه سعودی , عادل الحریری , با گزارشگران در نیویورک گفت که مقامات یمنی این اتهامات را بررسی خواهند کرد . وی افزود که ائتلاف به دنبال " حداقل کردن تلفات " در صورت امکان است .

رحیم زاد گفت که نیروهای ائتلافی به رهبری سعودی اغلب به خاطر آسیب وارده از سوی طالبان مقصر شناخته شده‌اند . او گفت : " ما باید در مورد حقایق و داستان دقیق باشیم . "

ناکامی در ائتلاف پس از ماه‌ها شکایت خصوصی توسط دیپلمات‌ها بر روی حملات هوایی و همچنین ادامه محاصره که باعث کمبود غذا , سوخت و دارو شده‌است , به عموم وارد شد .

امضا برای مترجم

برای بینش‌های اصلی , گزارش و بحث‌های مربوط به اخبار اصلی هفته , از مقاله نویسان max فیشر و آماندا کرو مشترک شوید .

ثبت‌نام

تبلیغات

یک سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در روز سه‌شنبه در ژنو گفت که این ائتلاف بدون شک مسئول محاصره دریایی بنادر اصلی یمن است . وی افزود : " این محاصره , بحران انسانی را تشدید می‌کند که چهار تن از پنج یمنی را که به کمک نیاز دارند , بیرون رانده‌است .

نامه ted به جای ریس در یمن

روز سه‌شنبه نامه‌ای به آقای جوزف f . جی . رئیس ستاد مشترک ستاد مشترک به جای آن از وزارت دفاع خواست تا مشخص کند که آیا مقامات آمریکایی می‌دانند که چه تعداد از غیرنظامیان در نتیجه حملات هوایی ائتلاف در یمن کشته شده‌اند یا خیر.


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...