تبلیغات

پاتریشیا

پاتریشیا

کشته شدن ده‌ها نفر در مراسم جشن عروسی در یمن و کشتن ده‌ها تن

نویسنده : کریم Almosawa و کریم فهیم

۲۸ سپتامبر ۲۰۱۵

سنا ، یمن - به گفته دو مقام محلی و یکی از بستگان قربانیان ، ائتلاف نظامی به رهبری عربستان‌سعودی روز دوشنبه یک جشن عروسی در ساحل دریای سرخ یمن را بمباران کرد و دست‌کم ۷۰ غیرنظامی را کشت .

این حمله هوایی در Wahija ، واقع در جنوب شهر بندری of ، به نظر می‌رسد در بین مرگبارترین افراد غیرنظامی از زمان آغاز جنگ یمن در ماه مارس گذشته باشد . به گفته شاهدان ، تایید این تعداد کشته شدگان دشوار بود ، چرا که اجساد قربانیان به شدت زخمی شده‌بود .

این قتل‌ها به انتقاد از ائتلاف به رهبری عربستان‌سعودی برای انجام آنچه که فعالان حقوق بشر و امدادرسانان گفتند یک فعالیت نظامی بود که به طور فزاینده‌ای نتوانست بین اهداف نظامی و شهروندان تمایز ایجاد کند. هدف اعلام‌شده این ائتلاف ، ضربه زدن به Houthis ، یک گروه شورشی از شمال است که کنترل صنعا ، پایتخت و سایر سرزمین‌هایی را که دولت را وادار به تبعید کرده‌است را تسخیر کرده‌است .

سرتیپ احمد al ، سخنگوی ائتلاف ، روز دوشنبه به رویترز گفت که گزارش‌ها مربوط به این کشتار در مراسم ازدواج " اخبار نادرست " بوده و هیچ عملیات هوایی در این منطقه برای سه روز گذشته وجود نداشته است . تلاش‌ها برای رسیدن به مجمع عمومی برای اظهار نظر بیشتر ناموفق بود .

advertisement

هزاران غیر نظامی کشته شده‌اند ، چرا که بیشتر مردم یمن در جنگ کشته شده‌اند و اکثر این افراد در حملات هوایی به سر می‌برند . تقریبا ً در هر مورد ، ائتلاف عربستان‌سعودی یا مسئولیت این قتل‌ها را انکار یا ستیزه جویان Houthi را مقصر می‌داند . عربستان صعودی همچنین به دنبال انجام ماموریتی به یمن توسط ماموران تحقیق حقوق بشر با سازمان ملل متحد است که به نقض تمام احزاب درگیر در جنگ نگاه خواهد کرد .

دولت اوباما که با ارائه حمایت لجستیکی و لجستیکی از تلاش‌های جنگ سعودی حمایت کرده‌است ، از هر گونه سرزنش مستقیم مردم عربستان‌سعودی خودداری کرده‌است ، در حالی که از برنامه ریزان ائتلاف خواسته‌اند تا درباره گزارش‌ها تلفات غیرنظامیان تحقیق کنند .

حمله صبح دوشنبه حداقل سومین بار در ۱۰ روز گذشته بود که نیروهای ائتلاف به خاطر کشتن تعداد زیادی از شهروندان مقصر شناخته شدند . از ۲۰ سپتامبر ، بمب‌گذاری‌ها در صنعا باعث کشته شدن حداقل ۲۸ نفر از جمله ۱۱ عضو یک خانواده شده‌اند . ساکنان محلی و کارکنان پزشکی به رویترز گفتند که در روز یکشنبه ، بالگردهای در حال پرواز از عربستان‌سعودی ، دست‌کم ۳۰ نفر را در روستایی نزدیک مرز یمن کشتند .

بان کی مون ، دبیر کل سازمان ملل ، با اشاره به این که سرعت مرگ سخت‌تر شده‌است ، انتقاد شدید عمومی نسبت به ائتلاف به رهبری عربستان‌سعودی در سخنرانی خود در مجمع عمومی نیویورک در روز دوشنبه صادر کرد.

وی افزود : " همه طرفین بی‌احترامی به زندگی بشر را نشان می‌دهند - اما اغلب تلفات ناشی از حملات هوایی است ." وی افزود : " من خواهان پایان بخشیدن به بمب‌گذاری‌ها هستم که شهرها ، زیرساخت‌ها و میراث یمن را نابود می‌کنند ."

Editors

" وقتی آن را رها می‌کنم ، احساس آزادی می‌کنم . "

آینده منطقه‌ای کویر Struggling در مورد گلدان

چگونه نویسنده یک سفر دارویی به کلمات را بیان می‌کند ؟

advertisement

احمد Altabozi ، یکی از خواهرزاده ، - ، در بمب‌گذاری جشن عروسی کشته شد و این حمله را غیرقابل توضیح نامید . او گفت که چادرهای عروسی در یک ناحیه دور افتاده از بیابان ، دور از هر " پایگاه نظامی ، سربازان یا حضور دولت " قرار داشتند و اکثر روستاییان این منطقه را ترک کرده بودند و از حملات هوایی هراس داشتند .

او گفت : " آقای Altabozi گفت که او صدای بمب‌ها را از خانه‌اش شنیده که کم‌تر از یک مایل فاصله دارد ، حدود ساعت ۱۱ صبح ، دو حمله هوایی اولیه به یک چادر و چند بمب دیگر که چند دقیقه بعد در چادری رخ داد که در آن یک گروه از زنان پناه گرفته بودند و بیشتر تلفات را متحمل شده‌اند .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...