تبلیغات

خلبان

خلبان

سعودی‌ها در مورد مرگ غیرنظامیان در مناقشه یمن از فشار رو به رو هستند.

شهر سعدا ، در شمال یمن ، کانون حملات عربستان‌سعودی علیه شورشیان Houthi بوده‌است .

اعتبار

تایلر هیکس / نیویورک‌تایمز

تصویر

شهر سعدا در شمال یمن ، کانون حملات عربستان‌سعودی علیه rebels.Cred Houthi هیکس / نیویورک‌تایمز بوده‌است.

نویسنده: کریم فهیم

۲۹ سپتامبر ۲۰۱۵

قاهره - عربستان‌سعودی و هم پیمانانش روز سه‌شنبه با فشار بین‌المللی رو به رو شدند تا یک فعالیت بمب‌گذاری در یمن را روز بعد از حملات هوایی منجر به کشته شدن ده‌ها نفر در یک عروسی روستایی در ساحل دریای سرخ ، متوقف کنند .

این حمله صبح روز دوشنبه در روستای of واقع در جنوب شهر Mokha رخ داد و به نظر می‌رسد یکی از مرگبارترین حملات شهروندان از زمان آغاز عملیات نظامی در ماه مارس بوده‌است . شاهدان روز دوشنبه گفتند که حداقل ۷۰ نفر در چادرها برای عروسی کشته شده‌اند . در روز سه‌شنبه ، دو مقام پزشکی محلی گفتند که ۸۱ نفر کشته شده‌اند .

حمله به عروسی به همراه زنجیره‌ای از حملات هوایی اخیر که منجر به کشته شدن تعداد زیادی از تلفات غیرنظامیان شده‌است ، اتهامات مبنی بر این که ائتلاف نظامی به رهبری عربستان‌سعودی در حال انجام یک عملیات تهاجمی است که تلاش می‌کند the را شکست دهد، یک جنبش شورشی از شمال یمن . این حملات باعث شد که یک سری اظهارات عصبانی غیرمعمول از جانب مقامات رسمی سازمان ملل که ائتلاف را برای ایجاد اکثریت تلفات غیر نظامی در جنگ شش‌ماهه یمن انتخاب کرده‌اند ، را بر انگیخته‌است .

همچنین نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه دولت اوباما می‌تواند در مورد حمایت نظامی اش از کمپین هوایی با سوالات بیشتری مواجه شود . سه‌شنبه ، نماینده تد دبلیو . lieu ، دموکرات کالیفرنیا ، به نقل از گزارش‌ها مربوط به مرگ غیرنظامیان ، رئیس جدید ستاد مشترک ستاد را فرستاد و از ایالات‌متحده درخواست کرد تا زمانی که نیروهای ائتلاف نشان دهند که آن‌ها تدابیر حفاظتی مناسبی برای جلوگیری از مرگ غیرنظامیان در اختیار این کشور قرار خواهند داد ، از حملات هوایی در یمن خودداری خواهند کرد .

advertisement

یک سخنگوی نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان‌سعودی روز دوشنبه انکار کرد که هواپیماهای جنگی مسئول بمب‌گذاری در مراسم عروسی بودند و به رویترز گفتند که هیچ عملیات ائتلافی در این منطقه برای چند روز وجود نداشته است .

روز سه‌شنبه ، وزیر امور خارجه سعودی ، عادل al ، با خبرنگاران در نیویورک صحبت کرد و گفت که مقامات یمنی این ادعاها را بررسی خواهند کرد . وی افزود که این ائتلاف به دنبال " به حداقل رساندن تلفات " در صورت امکان می‌باشد .

وی گفت : " ائتلاف به رهبری سعودی اغلب مسئول آسیب وارده به Houthis بود . وی گفت : " ما باید در مورد واقعیت‌ها و داستان‌ها محتاط باشیم ."

ناامیدی از این ائتلاف پس از ماه‌ها غرولند کردن دیپلمات‌ها در مورد حملات هوایی و همچنین ادامه محاصره که باعث کمبود مواد غذایی ، سوخت و دارو شده‌است ، به عموم مردم وارد شد .

ثبت‌نام برای مترجم شفاهی

برای بینش‌های اصلی ، تفسیر و بحث در مورد داستان‌های مهم خبری هفته ، از مقاله نویسان مکس فیشر و آماندا Taub عضو شوید .

امضا

advertisement

رابرت کولویل سخنگوی کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در یک گزارش خبری گفت که این ائتلاف " بدون شک مسئول محاصره دریایی بنادر اصلی یمن است " و افزود که این محاصره باعث تشدید بحران انسانی شده‌است که چهار یمنی را به کمک نیاز دارد و ۱.۵ میلیون نفر آواره داخلی شده‌اند.

تد Lieu's به رئیس JCS در یمن نامه نوشت.

در نامه‌ای که سه‌شنبه به ژنرال جوزف اف فرستاده شد . . پسر رئیس آتی ستاد مشترک ، آقای lieu درخواست کرد که وزارت دفاع مشخص کند که آیا مقامات آمریکایی می‌دانند که بسیاری از شهروندان در نتیجه حملات هوایی نیروهای ائتلاف در یمن کشته شده‌اند .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...