تبلیغات

پاتریشیا

پاتریشیا

ایالات‌متحده به عنوان "اقدامات عربستان‌سعودی " یک اتحاد Durable را آزمایش می‌کند.

پادشاه سلمان از عربستان‌سعودی ماه گذشته در ریاض بود. تصور آمریکا مبنی بر این که عربستان‌سعودی برای ثبات در منطقه حیاتی است ، همچنان به برگزاری ازدواج به گونه‌ای فزاینده بین دو کشور ادامه می‌دهد .

اعتبار

خالد محمد / خبرگزاری آسوشیتد پرس

تصویر

پادشاه سلمان از عربستان‌سعودی ماه گذشته در ریاض بود. درک آمریکایی‌ها مبنی بر این که عربستان‌سعودی برای ثبات در منطقه حیاتی است ، همچنان به برگزاری یک ازدواج به شدت fractious بین دو countries.Cred itCreditKhalid محمد ( آسوشیتدپرس) ادامه می‌دهد .

نویسنده : دیوید ای . Sanger

۴ ژانویه ۲۰۱۶

واشنگتن - دولت اوباما در روز دوشنبه با تناقض بنیادی در رابطه شدید خود با عربستان‌سعودی روبرو شد . حداقل در بین مردم ، محکوم کردن اعدام یک روحانی مخالف که خانواده سلطنتی را به چالش می‌کشد ، به دلیل ترس از تضعیف رهبری شکننده عربستان که به شدت نیازمند مبارزه با دولت اسلامی و پایان دادن به مناقشه در سوریه است .

ایالات‌متحده معمولا ً به روش دیگری نگاه کرده‌است و یا هشدارهای محتاطانه ای را در گزارش‌ها حقوق بشر با دقت تنظیم کرده‌است ، چرا که خانواده سلطنتی سعودی به مخالفت و آزادی بیان دچار شده و به نخبگان آن اجازه داده تا برای افراط گرایان اسلامی سرمایه‌گذاری کنند . در عوض ، عربستان‌سعودی به عنوان مهم‌ترین ایستگاه پر انرژی آمریکا ، یک تامین‌کننده معمول اطلاعات و یک عامل توازن با ارزش برای ایران تبدیل شد .

سال‌ها نفت بود که چسب را برای یک رابطه بین دو کشور که مقادیر مشترک کمی را با هم تقسیم می‌کردند ، فراهم می‌کرد .

در حال حاضر، با افزایش تولید نفت آمریکا و رهبری عربستان‌سعودی ، وابستگی متقابل که به اوایل دهه ۱۹۳۰ بر می‌گردد ، با اولین سرمایه‌گذاری آمریکایی در میدان ‌های نفتی پادشاهی ، دیگر کشورها را به همان اندازه که قبلا ً بود ، پیوند نمی‌دهد .

advertisement

اما تحولات سیاسی در خاور میانه و درک آمریکایی‌ها مبنی بر این که سعودی‌ها برای ثبات در منطقه حیاتی هستند ، همچنان به ازدواج با fractious فزاینده‌ای ادامه می‌دهند . بنابراین هنگامی که عربستان‌سعودی ۴۷ نفر از جمله شیخ نمر نمر - ، روحانی مخالف را در روز شنبه اعدام کرد ، بسیاری از آن‌ها را به شیوه‌ای اعدام کرد که اکثر آمریکایی‌ها بجای یک شریک آمریکایی نزدیک ، با دولت اسلامی ارتباط داشتند .

در حقیقت این اعدام‌ها ، اوج یک سلسله حوادث در چند سال اخیر بوده‌اند که منجر به درگیری‌هایی بین دو کشور شده‌است .

مارتین اس گفت ما مدت زیادی با عربستان‌سعودی در یک صفحه نبودیم . ایندیک ، معاون اجرایی موسسه بروکینگز و دستیار ارشد سابق وزیر امور خارجه ، جان کری ، گفت : " و این کار با مبارک آغاز می‌شود .

در سال ۲۰۱۱ ، رهبران عربستان‌سعودی رئیس‌جمهور اوباما و دستیارانش را به خاطر عدم حمایت از رئیس‌جمهور حسنی‌مبارک در مصر در طول بهار عربی سرزنش کردند و از این که آیا اوباما ممکن است همان کار را انجام دهد در صورتی که این قیام‌ها به این کشور گسترش یابد.

معامله هسته‌ای با ایران تنها به این احساس سعودی دامن زد که ایالات‌متحده در حال بازنگری روابط بنیادی است - و مقامات سعودی ، در بازدید از واشنگتن ، آشکارا سوال کردند که آیا می‌توانند به هم‌پیمان آمریکایی خود تکیه کنند . این ملک عبدالله ، ملک عبدالله بود که دو سال بعد توسط ویکی لیکس آزاد شد و ایالات‌متحده را به " بریدن سر مار " متهم کرد . او قبل از معامله تابستان گذشته فوت کرد ، اما رهبران سعودی که هنوز دست ایران را در پشت هر اقدام destabilizing در خاور میانه می‌بینند ، استدلال کردند که این دولت ساده لوحانه است که فکر کند ایران با هر گونه توافق مذاکره می‌کند .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...