تبلیغات

پاتریشیا

پاتریشیا

همدردی اروپا به ایران در درگیری با عربستان‌سعودی

سول چان

ای .

لندن

مخالفت در اروپا با مجازات اعدام - و تنبیه بدنی سخت , از جمله شلاق زدن یک وبلاگ نویس سعودی که در اروپا به چیزی تبدیل شده‌است - تنها یک عامل نقد پادشاهی سعودی است . حتی زمانی که دولت‌های اروپایی به نمایش عربستان‌سعودی به عنوان حیاتی حیاتی در تثبیت قدرت در منطقه و همچنین بازار غنی برای سلاح‌های اروپایی و دیگر محصولات ادامه می‌دهند , عقیده اروپایی به طور فزاینده‌ای از حمایت عربستان‌سعودی و تامین بودجه برای روحانیون سلفی و سلفی که به ایدئولوژی افراطی سنی که به القاعده و دولت اسلامی دامن زده‌است , کمک کرده‌است .

علاوه بر این , اتحادیه اروپا و شش قدرت بزرگ جهان در طول تابستان به یک معامله در وین رسیدند تا برنامه هسته‌ای ایران را در بر بگیرد , و ایران برای پایان دادن به جنگ داخلی ۵ ساله در سوریه که به موجی از مهاجران به قاره تبدیل شده‌بود , بیش‌ترین تعداد را از زمان جنگ جهانی دوم داشت .

بنابراین برای بسیاری از اروپایی‌ها , ایران - به دلیل شعارهای ضد غربی و برنامه هسته‌ای اش , حداقل در مقایسه با عربستان‌سعودی , یک موضوع همدردی شده‌است .

تبلیغات

راینر هرمن , کارشناس خاورمیانه در آلمان نوشت : " تا زمانی که عربستان‌سعودی با وسواس خود برای قرار دادن ایران در محل خود رهبری شود , همه تلاش‌ها برای صلح در خاورمیانه شکست خواهد خورد " .

در حالی که ارزیابی دیدگاه‌های عمومی گسترده دشوار بود , بررسی نظرات نخبگان - آنگونه که توسط رهبران سیاسی در رسانه‌های اجتماعی , مفسران در نشریات اصلی و چند نفر از کارشناسان در مصاحبه‌ها بیان شد - حاکی از آن است که بسیاری از اروپایی‌ها عربستان‌سعودی را به تحریک طالبان متهم می‌کنند . این بحران به سرعت با غارت سفارت سعودی در تهران در روز شنبه و با تصمیم عربستان‌سعودی و چندین هم‌پیمان خود برای قطع روابط دیپلماتیک با ایران افزایش یافت .

کارل ازوز , نخست‌وزیر سابق سوئد که در حل مناقشات بالکان در دهه ۱۹۷۰ یکی از بازیگران اصلی بود , در تویی‌تر هشدار داد که تصمیم برای اعدام روحانی نشانه خوبی برای ثبات کشور نیست " و تصمیم عربستان را برای قطع روابط با ایران " حرکتی کاملا ً بد " خواند . او افزود : " ( او اضافه کرد که ایران به شدت از وظایف خود برای حفاظت از ساختمان‌های دیپلماتیک عربستان غفلت کرده‌است . " )

دولت‌های اروپایی در نقد خود بیشتر محتاط بودند - اما نه بیشتر . وزارت امور خارجه فرانسه گفت که این اعدام را محکوم کرد . این دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا گفت که آن‌ها پتانسیل دامن زدن به تنش‌های فرقه‌ای را دارند که تاکنون خسارات زیادی به کل منطقه وارد کرده‌است . "

بریتانیا , تامین‌کننده اصلی سلاح در عربستان‌سعودی , در انتقاد از اعدام‌ها بسیار محتاط بود . بیانیه دولت در مورد این وضعیت از سوی یکی از وزرای سوم و نه از وزیر امور خارجه فیلیپ هموند شکل گرفت . امام علیوا گفت که بریتانیا " محکم با مجازات اعدام مخالف است " اما ایران را برای جلوگیری از حمله به سفارت عربستان سرزنش می‌کند .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...