تبلیغات

پاتریشیا

پاتریشیا

بروس Riedel ، افسر ارشد سابق C.I.A. که سابقه طولانی در منطقه دارد، روز دوشنبه نوشت : " کشور با طوفانی بالقوه از درآمد نفت کم ، جنگ باز در یمن ، تهدیدهای تروریستی از چندین جهت و تشدید رقابت منطقه‌ای با دشمن خود ، ایران رو به رو است . "

پاتریک Clawson ، از موسسه سیاست خاور نزدیک واشنگتن ، تمایل خود را برای ارسال یک پیام به واشنگتن دید . عربستان‌سعودی می‌گوید : " اگر آمریکا در برابر ایران ایستادگی نکند ، ریاض این کار را به تنهایی انجام خواهد داد ."

نگرانی عربستان مبنی بر اینکه دولت اوباما قصد دارد ایران را در آغوش گیرد ، به طور حتم بیش از حد اغراق شده‌است . از زمان انعقاد قرارداد هسته‌ای ، ایرانی‌ها موشک‌های بالستیک خود را دو بار آزمایش کرده‌اند و دولت - پس از برخی تاخیرها - به نظر می‌رسد که در حال آماده شدن برای تحریم‌ها است . و هفته گذشته ، کشتی‌های نیروی دریایی ایران موشک‌هایی را در فاصله ۱۵۰۰ متری از یک گروه حامل هواپیمای دریایی ایالات‌متحده پرتاب کردند . آیت‌الله علی خامنه‌ای ، رهبر ایران ، هم‌کاری با ایالات‌متحده را رد کرد ، هر چند که ایرانی‌ها در مذاکرات سوریه حضور داشته‌اند .

در این موقعیت ، مقامات آمریکایی در مورد اینکه آیا آمریکا و ایران ممکن است یک روز ، متحدان طبیعی بیشتری نسبت به ایالات‌متحده و عربستان‌سعودی تشکیل دهند ، فکر می‌کنند . اما این موضوع خیلی دور به نظر می‌رسد .

یکی از مقامات ارشد خلیج‌فارس اخیرا ً گفت : " این به آن معنا نیست که شما یک جایگزین ایرانی دارید و اگر هیچ جایگزینی نداشته باشید ، بهترین انتخاب شما این است که از عربستان‌سعودی شکایت کنید ."

ولی در مصاحبه ، ولی ر . نصر ، رئیس دانشکده مطالعات پیشرفته بین‌المللی دانشگاه جان‌هاپکینز در واشنگتن و یکی از مقامات در مورد مناقشه منطقه‌ای سنی - شیعه ، گفت که نظر غربی در این مورد به نفع ایران است - به دلیل میل اتحادیه اروپا برای ایجاد روابط حسنه با ایران .

دکتر نصر گفت : " اروپاییان فکر می‌کنند که این اختلاف جدی است ، اما آن‌ها فکر می‌کنند - و بنابراین کاخ سفید - که سعودی‌ها خواستار آشتی با ایران نیستند ، می‌خواهند ایران را از همه بحث‌های منطقه‌ای محروم کنند و می‌خواهند ایران را به اقدامی که به معنای پایان دادن به هر گونه مشارکت گسترده منطقه‌ای مانند مذاکرات وین است ، محروم کند .

گیوم Xavier (Bender )، هم‌کار trans در صندوق مارشال آلمانی ایالات‌متحده ، در مصاحبه‌ای گفت : " اروپایی‌ها نگران هستند که این مساله تشدید و تشدید شود ."

وی همچنین هشدار داد که کشورهایی که جمعیت‌های متفاوتی دارند - سوریه و یمن ، که در آن جنگ‌های داخلی در حال شعله‌ور شدن است و بحرین ، که در آن یک جمعیت شیعه توسط یک پادشاهی سنی اداره می‌شود - می‌تواند به هرج و مرج بیشتری تبدیل شود .

ثبت‌نام برای مترجم شفاهی

برای بینش‌های اصلی ، تفسیر و بحث در مورد داستان‌های مهم خبری هفته ، از مقاله نویسان مکس فیشر و آماندا Taub عضو شوید .

امضا

advertisement

به طور متوسط ، " این اعدام‌ها خودشان هستند که به عموم مردم تحمیل می‌شوند ." وی گفت : " سیاست گذاران ، بیش از پیش متمرکز بر عدم از دست دادن حرکت آشتی اروپا با ایران بودند .

Mr. بندر گفت : " ایران نسبتا ً در اجرای برنامه هسته‌ای بسیار خوب بوده‌است و انتخابات ماه آینده در حال انجام است . " عادی‌سازی روابط با ایران تقریبا ً به خوبی پیش می‌رود . بنابراین عربستان‌سعودی در حال حاضر نمایشی از زور می‌سازد ."

reprieve ، یک سازمان پیشرو در زمینه حقوق بشر در بریتانیا ، از دولت محافظه‌کار دیوید کامرون انتقاد کرد و گفت که دولت محافظه‌کار بیش از اندازه نسبت به اعدام در عربستان‌سعودی احساس خوبی ندارد و می‌گوید که نباید چشم کور به چنین atrocities داشته باشد ."

در سرمقاله ، لو موند اشاره کرد که فرانسه سلاح به عربستان‌سعودی را تامین می‌کند اما روابط خود با ایران را بهبود بخشیده‌است - رئیس‌جمهور آن ، حسن روحانی ، سفر دولت به فرانسه را برنامه‌ریزی کرده بود که به دلیل حملات تروریستی پاریس در ماه نوامبر به تعویق افتاد .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...