تبلیغات

پاتریشیا

پاتریشیا

دیدار کوتاه من تنها اعتقاد من را تایید کرد و ترس از اینکه حمله برای عراقی‌ها یک فاجعه خواهد بود را تایید کرد . حذف صدام یک محصول فرعی از اهداف دیگر بود : از بین بردن دولت عراق و نهاده‌ای آن . آن ایالت با یک حالت نیمه معیوب و فاسد جایگزین شد . ما هنوز در حال فیلمبرداری در بغداد بودیم که آل . پاول برمر سوم رئیس تشکیلات موقت ائتلاف تشکیل شورای حکومتی را در جولای ۲۰۰۳ اعلام کرد . نام اعضای آن هر یک از اعضای فرقه و نژاد آن‌ها بود . بسیاری از عراقی‌ها که در آن روز صحبت کردیم از نهادینه‌سازی یک سیستم سهمیه قومی - نژادی ناراحت بودند . تنش‌های قومی و قومی هم پیش از این وجود داشتند ، اما ترجمه آن‌ها به پول رایج سیاسی بود . آن شخصیت‌های ناخوشایند در شورای حکومتی که اغلب آن‌ها متحد آمریکا از دهه قبل بودند ، به غارت کشور ادامه دادند و آن را به یکی از فاسدترین کشورهای جهان تبدیل کردند .

ما خوش‌شانس بودیم که توانستیم به فیلم خود در این دوره کوتاه شلیک کنیم که در طی آن امنیت عمومی نسبی برقرار شد . کمی بعد از بازدید ما ، عراق به خشونت رفت ؛ بمب‌گذاری‌های انتحاری تبدیل به هنجار شد . رئیس‌جمهور جرج دبلیو بوش گفت : " این تهاجم باعث شد که کشور من یک آهن‌ربا برای تروریست‌ها باشد ( ما در آنجا با آن‌ها مبارزه خواهیم کرد تا مجبور نشویم اینجا با آن‌ها بجنگیم ." بوش گفته بود ) و عراق بعدها به یک جنگ داخلی فرقه‌ای وارد شد که جان صدها هزار غیر نظامی را گرفت و صدها هزار نفر دیگر را به طور برگشت‌ناپذیری تغییر جمعیت‌شناسی کشور تغییر داد .

دفعه بعد که به بغداد برگشتم در سال ۲۰۱۳ بود . تانک‌های آمریکایی رفته بودند ، اما تاثیرات اشغال در همه جا وجود داشت . من انتظارات کمی داشتم ، اما از زشتی شهری که در آن بزرگ شدم و از این که زندگی روزانه سخت، سخت و خطرناک برای اکثریت بزرگی از عراقی‌ها تبدیل شده‌بود ناامید شدم .

آخرین دیدار من در آوریل ۲۰۱۷ بود . من از نیویورک پرواز کردم ، جایی که اکنون در آنجا زندگی می‌کنم ، به کویت ، جایی که من سخنرانی می‌کردم . یک دوست عراقی و من از مرز عبور کردیم . من به شهر بصره در جنوب عراق می‌روم . بصره تنها شهر مهم عراق بود که قبلا ً ندیده بودم . من قصد داشتم کتاب‌هایم را در بازار کتاب جمعه خیابان al ، یک گردهمایی هفتگی برای bibliophiles که بعد از بازار کتاب معروف Mutanabbi در بغداد مدل شده‌بود ، امضا کنم . من با دوستانم به دور و برم نگاه کردم . من انتظار نداشتم که بصره زیبایی که من در سال ۱۹۷۰ دیده بودم . آن شهر مدت‌ها ناپدید شده بود . اما بصره که من دیدم بسیار خسته و آلوده بود . این شهر در طول جنگ ایران و عراق متحمل خسارات فراوانی شده بود و کاهش آن پس از سال ۲۰۰۳ افزایش یافت . بصره رنگ‌باخته ، ویران و پر هرج و مرج به دلیل رواج فساد شایع بود . رودخانه‌های آن آلوده و نابود شده‌اند . با این وجود ، من به زیارت مجسمه معروف بزرگ‌ترین شاعر عراقی ، بدر شاکر al ، رفتم .

یکی از معدود منابع شادی برای من در طول این بازدیدهای کوتاه ، ملاقات با عراقی‌ها بود که رمان‌های من را خوانده بودند و توسط آن‌ها منتقل شدند . اینها رمان‌هایی بودند که از دور نوشته بودم ، و از طریق آن‌ها ، من سعی کردم با تجزیه و تحلیل دردناک یک کشور و تخریب بافت اجتماعی آن دست و پنجه نرم کنم . این متون از ارواح مردگان ، همان گونه که نویسنده آن‌ها است ، تسخیر شده‌اند .

هیچ‌کس نمی‌داند چند نفر از عراقی‌ها در نتیجه حمله ۱۵ سال پیش کشته شده‌اند . برخی برآورده‌ای معتبر این تعداد را بیش از یک میلیون نفر تخمین می‌زنند . شما می‌توانید آن جمله را دوباره بخوانید . حمله به عراق اغلب در ایالات‌متحده به عنوان " اشتباه ، " یا حتی یک اشتباه بزرگ " گفته می‌شود . این یک جرم بود . کسانی که این کار را انجام می‌دهند هنوز آزاد هستند . برخی از آن‌ها به خاطر وحشت of و اغلب شهروندان amnesiac توان‌بخشی شده‌اند . ( یک سال پیش ، من آقای بوش را در برنامه " نمایش الن DeGeneres " تماشا کردم که در مورد نقاشی‌های او صحبت می‌کرد ) ، متخصصان و " متخصصانی " که ما را فروخته‌اند ، همچنان به انجام کاری که انجام می‌دهند ، ادامه می‌دهند . من هیچ وقت فکر نمی‌کردم که عراق می‌تواند بدتر از زمان حکومت صدام باشد ،


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...