تبلیغات

پاتریشیا

پاتریشیا

ترامپ به پوتین کمک می‌کند

سوزان ای . رایس

نوشته سوزان ای . رایس

رایس در دوره دوم ریاست‌جمهوری باراک اوباما مشاور امنیت ملی بود .

۲۲ ژوئن ۲۰۰۷

باب

دیدار رئیس‌جمهور با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در جلسه g8 در هامبورگ آلمان .

اعتبار

استفان کرولی / نیویورک‌تایمز

تصویر

دیدار رئیس‌جمهور با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در جلسه g8 در هامبورگ آلمان در نیویورک‌تایمز , نیویورک‌تایمز

رئیس‌جمهور در حال ترک یک نامه شخصی به جانشین خود می‌نویسد . رئیس‌جمهور باراک اوباما این نامه را به عنوان رئیس‌جمهور جورج دبلیو بوش ترک کرد . بوش هشت سال قبل این کار را انجام داد .

تصور کنید که ولادیمیر پوتین , رئیس‌جمهور روسیه , نامه‌ای به آقای ترامپ امضا کرده باشد و آن را در کشوی بالایی میز محکم در دفتر بیضی‌شکل قرار دهد . براساس اعلام جامعه اطلاعاتی آمریکا , " پوتین " چه توصیه‌ای به همتای آمریکایی خود کرده‌است .

اهداف پوتین عبارتند از : بازگرداندن روسیه به عظمت جهانی به بهای ایالات‌متحده و تقسیم اروپا با تضعیف ناتو و اتحادیه اروپا . در قانون حساب صفر ولادیمیر پوتین , زمانی که ایالات‌متحده و بنیانگذار اروپا منافع روسیه را تامین می‌کنند. رهبر روسیه می‌داند که قدرت جهانی آمریکا نه تنها متکی بر نظامی و اقتصادی ما بلکه بر شبکه بی نظیری از اتحاد اروپا تا آسیا است . در حدود هفت دهه , اتحاد ما تضمین کرده‌است که قدرت و نفوذ آمریکا تشدید شده‌است . بر همین اساس , ولادیمیر پوتین به دنبال ایجاد wedge ها بین ایالات‌متحده و نزدیک‌ترین شرکای خود , به فشار و در نهایت پارگی ائتلاف است .

اگر " پوتین " عکس‌ها را صدا می‌زد , او اطمینان حاصل می‌کرد که اعتبار آمریکا مورد تردید قرار گرفته , تعهدات آن شکسته و ارزش‌های آن خدشه‌دار شده و تصویر آن لکه‌دار شده‌است . او به رئیس‌جمهور جدید توصیه می‌کند چند گام برای پیشبرد اهداف خود بردارد :

ابتدا , توافق تجاری ایالات‌متحده برای تقویت موقعیت اقتصادی و راهبردی خود در اقیانوس آرام , با هزینه چین ( و روسیه ) , به توافق رسید . پس از توافق اقلیمی پاریس , تنها کشوری است که از این پیمان تاریخی غایب است .

تبلیغات

دوم , از ناتو انتقاد کرده و در مورد تمایل آمریکا به دفاع از متحدین خود در زمینه‌هایی که آن‌ها صورتحساب خود را پرداخت نکرده اند , تردید دارند . همزمان , خوردگی اتحادیه اروپا را تحت‌تاثیر قرار داد: ستایش از اتحادیه اروپا ; فرستادن استفان بانون به ایجاد جنبش‌های ضد تاسیس اروپا ; و تضعیف قدرتمندترین کشور اروپا , آلمان , به تازگی از طریق نصب یک جناح راست به عنوان سفیر .

سوم , برای کودتا اعمال تعرفه فولاد و آلومینیوم در کانادا , مکزیک و اتحادیه اروپا با تهدید تعرفه‌های اتومبیل برای پیروی از آن , طبق گفته اقتصاددانان مشهور , هر دو اقتصاد آمریکا و متحدین آن رنج خواهند برد . مجازات‌هایی را که متفقین امنیت ملی ایالات‌متحده را تهدید می‌کنند توجیه کنید . پس از عقب‌نشینی از قرارداد هسته‌ای ایران , پس از ماه‌ها بحث بر روی شرکای اروپایی خود با این امید که ما با تقویت ابعاد قرارداد موافقت کنیم . سپس تحریم‌ها علیه شرکت‌های اروپایی برای پیروی از این معامله که در نظر گرفته شده‌است را تهدید می‌کند .

سرمایه‌گذاری در ارتش ما . یک قابلیت هسته‌ای مدرن , امن و دوم می‌تواند مانع از حملات به ایالات‌متحده شود . نیروی دریایی و دریایی ما


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...