تبلیغات

پاتریشیا

پاتریشیا

مشکل ترامپ در سوریه ؟ اوباما هم همین طور است .

سوزان ای . برنج

نوشته سوزان ای . برنج

خانم رایس مشاور امنیت ملی در دوره دوم ریاست‌جمهوری باراک اوباما بود .

۱۷ آوریل ۲۰۱۸

حملات هوایی به رهبری آمریکا که سه مکان در سوریه را هدف قرار دادند ، بخشی از آنچه که مقامات گفتند تلاش برای جلوگیری از حملات شیمیایی آینده بود .

اعتبار

Louai بشارا / خبرگزاری فرانسه - خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ

تصویر

حملات هوایی به رهبری آمریکا ، که سه مکان در سوریه را هدف قرار داد، بخشی از آنچه که مقامات گفتند تلاش برای جلوگیری از حملات شیمیایی آینده لوئی بشارا / خبرگزاری فرانسه - خبرگزاری فرانسه - گتی ایماژ )

مناقشه دردناک در سوریه ، که هم دولت اوباما و هم ادارات ترامپ را ناراحت کرده‌است ، به طور فزاینده‌ای پیچیده و خطرناک شده‌است . در حال حاضر ، بیش از پیش ایالات‌متحده باید اهداف استراتژیک خود را در سوریه روشن کند و آن‌ها را با نظم بی‌رحمانه‌ای دنبال کند .

روسیه و ایران بهای گزافی را برای فعال کردن رهبر سوریه ، بشار الاسد ، پرداخت کرده‌اند تا مخالفان را از بین ببرند و در سوریه بمانند تا او را مورد حمایت قرار دهند . دولت اسلامی از " خلیفه " خود بیرون رانده شده‌است ، اما هنوز شکست نخورده است . و گرفتاری وحشتناک انسانی مردم سوریه همچنان پابرجاست .

گزینه‌های سیاستگذاری ایالات‌متحده ، که همیشه بد هستند، بیش از همیشه محدود و بی‌نتیجه مانده‌اند . حملات هوایی هفته گذشته از سوی آمریکا ، فرانسه و بریتانیا آغاز شد و پیام لازم را برای آقای اسد فرستاد که جهان متمدن از سلاح‌های شیمیایی استفاده نمی‌کند . اما تاثیر بازدارنده آن‌ها به احتمال زیاد ، به این دلیل است که ایالات‌متحده - نسبت به تحریک یک درگیری گسترده‌تر ، دو بار ثابت کرده‌است که استفاده از زور رژیم را برای تنبیه استفاده سوریه از سلاح‌های شیمیایی به کار نخواهد برد .

علاوه بر این ، ایالات‌متحده عمدا ً در مورد اینکه آیا خط "خط‌قرمز " ما تنها استفاده از گاز کلرین است مبهم بوده‌است ، که ایالات‌متحده و هم پیمانانش هرگز با این نیرو واکنش نشان نداده اند . مقامات آمریکایی گفته‌اند که حمله اخیر به دوم ممکن است شامل کلر و یک عامل اعصاب بسیار کشنده‌تر از سارین باشد ، که به نظر می‌رسد سوریه به طور محرمانه حفظ کرده یا دوباره تغییر کرده‌است ) اگر آمریکا به حوادثی که شامل کلر می‌شود واکنش نشان دهد ، به طور مکرر سوریه را مورد حمله قرار خواهد داد .

advertisement

در حال حاضر ، درگیری سوریه بازیکنان بزرگی را بر ضد یکدیگر قرار می‌دهد : اسرائیل در برابر ایران ، ایالات‌متحده در مقابل ایران و روسیه و ترکیه در مقابل کردها که تحت حمایت آمریکا هستند . این ریسک در حال افزایش در تعارض پایدار است ، حتی اگر بتوان از سناریوهای بدترین حالت اجتناب کرد .

در مقابل این پس‌زمینه ، ایالات‌متحده باید در مورد منافع خود و سختگیری در خصوص اجتناب از خزش در ماموریت ، کاملاً روشن باشد . در اینجا ، علی‌رغم تفاوت‌های آشکار آن‌ها ، دولت اوباما و ترامپ بیش از حد به اثبات رسیده‌اند .

با توجه به درس‌های عراق ، هر دولت هدف اولیه را با شکست دولت اسلامی ، نه تغییر رژیم ، تعریف کرده‌است . هر یک از آن‌ها به دنبال اجتناب از درگیری در یک جنگ گسترده‌تر است که نیازمند تعهد طولانی‌مدت و پایدار نیروهای آمریکایی است . ( در حالی که دولت ترامپ بر خنثی کردن جاه‌طلبی‌های ایران در سوریه تاکید کرده‌است ، اما این هدف باعث ایجاد یک راه‌حل دیپلماتیک برای درگیری‌های مدنی نشده است ، اگرچه دولت ترامپ سرمایه سیاسی کمی را به کار گرفته‌است . هر یک از آن‌ها تمایزی میان استفاده بیرحمانه آقای اسد از سلاح‌های متعارف که منجر به کشته شدن صدها هزار تن و متوسل شدن وی به مواد شیمیایی ممنوعه شده‌است ، به این دلیل که آن‌ها هنجارهای بین‌المللی مهمی را نقض می‌کنند که آمریکا منافع مستقیم در حفظ آن دارد ، قائل می‌شود .

این اهداف که به سختی تعریف شده‌اند ، حداقل یک رویکرد بد از دیدگاه ایالات‌متحده هستند ، حتی از آنجا که به آمریکایی‌ها برای تحمل قابل‌تحمل از دیدگاه اخلاقی و انسانی نیاز دارند . این تجارت آزاد چیزی است که سوریه را به سخت‌ترین و مشکل سیاست سال‌ها تبدیل کرده‌است .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...