تبلیغات

پاتریشیا

پاتریشیا

علی‌رغم ترامپ ، غرب باید متحد باقی بماند .

نویسنده: دونالد رامسفلد

یک سگ نگهبان سوار سلطنتی کانادا منتظر رسیدن مقامات رسمی از کشورهای عضو گروه G۷ در تورنتو در April.Cred itCreditFred Thornhill / رویترز بود.

بروکسل - رهبران این هفته از کشورهای G - ۷ در کانادا دیدار خواهند کرد تا در مورد برخی مشکلات کلیدی که امروز با آن‌ها مواجه است بحث و تبادل نظر کنند . دستور کار کنفرانس با موضوعاتی مانند برابری جنسیتی ، آماده شدن برای شغل آینده و تهدیدهای خارجی برای دموکراسی‌های ما هدایت می‌شود .

اما هیچ پنهان نشده است که صحبت‌های ما در زمینه سیاسی خاص تصمیمات اخیر رئیس‌جمهور ترامپ و واکنش‌هایی که در هر دو طرف اقیانوس اطلس برانگیخته است ، برگزار شود . منظور من این است که ایالات‌متحده " از توافق آب و هوایی پاریس و معامله هسته‌ای ایران و تعرفه‌های جدید بر روی فولاد و آلومینیوم ، از جمله روشی که آن‌ها تحمیل شده‌اند و استدلال‌هایی که برای توجیه آن‌ها استفاده می‌شود ، عقب‌نشینی می‌کند . برای من ، یک طرفدار متعصب اروپایی طرفدار American که به ایده هم‌کاری ترانس - آتلانتیک اختصاص‌داده شده‌است، این تصمیمات تاسف‌بار و نگران‌کننده هستند .

سوال مهم امروز این است که آیا این تصمیمات تنها تغییرات اتفاقی در سیاست فعلی آمریکا هستند ( البته هر رئیس‌جمهور حق دارد ) یا آغاز یک گرایش استراتژیک جدید . به بیان ساده : آیا آن‌ها صرفا ً فصلی هستند یا به جای اولین نشانه‌های فروپاشی جامعه سیاسی غربی ، که G - ۷ نماینده و غیر رسمی است ؟ این اجتناب‌ناپذیر است که این موضوع به ذهن همه در کنفرانس بستگی خواهد داشت ، با توجه به این نشانه‌ها که واشنگتن ممکن است علاقه‌مند نباشد به تعهدات مشترک ما نسبت به نظم بین‌المللی مبتنی بر قواعد به عنوان یکی از اهداف اصلی گروه ما توجه کند . این موضوع شوخی‌بردار نیست . جایگزین برای نظم ، بی‌نظمی است .

زمانی که من میزبان " مایک Pence " ( مایک Pence ) بودم و ، پس از آن ، رئیس‌جمهور ترامپ در بروکسل در سال گذشته ، من عقیده خود را بیان کردم که در منافع غرب برای حفظ نظم بین‌المللی مبتنی بر قواعد است که در آن زور و خودخواهی همه چیز را مشخص نمی‌کند . این نظم مبتنی بر قواعد تنها می‌تواند با یک سیاست مشترک ، حمایتی متقابل و تعیین‌کننده کل جامعه غربی اجرا شود . برای میلیون ‌ها نفر در سراسر دنیا ، پیش‌بینی‌پذیری و ثبات غرب ، یا حداقل ، این امید را به وجود می‌آورد که هرج و مرج ، خشونت و گستاخی باعث پیروزی نخواهد شد . هر کسی که بخواهد این نظم را خراب کند ، باید بداند که ما در دفاع از آن متحد خواهیم ماند . من این کار را خواهم کرد

ماهیت هم‌کاری در گروه G - ۷ ، حفاظت بالفعل از جهان آزاد علیه کسانی است که به ارزش‌های بنیادی مشترک ما بی‌احترامی می‌کنند : آزادی و منزلت فرد ، حقوق برابر برای مردم و ملت‌ها و قوانین منصفانه . این چیزی است که ما را به خارج کردن روسیه از گروه خود پس از حمله به اوکراین برد . اثربخشی عملیات ما همیشه به طور مستقیم با همبستگی ما متناسب بوده‌است . اگر در کانادا ملاقات داشته باشیم و در مورد تهدیدات خارجی برای دموکراسی‌های ما بحث و تبادل نظر کنیم ، ارزشش را دارد که این مساله را در ذهن داشته باشیم . اما حتی مهم‌تر از آن روح مباحثات ما خواهد بود و امیدوارم که اعتقاد مشترک ما که تنها متحد و متحد هستند قادر به حمایت از جهان آزاد باشیم .

همان طور که در مورد این مسائل فکر کرده‌ام ، در سفر خودم فکر کرده‌ام . حدود ۳۰ سال پیش ، همراه با Lech walesa و دیگر فعالان همبستگی ، من از روسای جمهور آمریکا در بارانداز Gdansk استقبال کردم تا سقوط کمونیسم در لهستان را جشن بگیرند . وقتی نخست‌وزیر لهستان از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ بود ، من به عراق و افغانستان سفر کردم تا سربازان آمریکایی و لهستانی را ملاقات کنم . و تنها چند روز پیش ، با خانواده و دوستان ، من از گورستان‌های آمریکایی و ساحل Omaha در نورماندی در فرانسه بازدید کردم . در چنین مکان‌هایی است که ذهن و قلب من به من می‌گویند که هیچ جایگزین خوبی برای اتحاد فرامرزی نیست . بعضی از مردم من را از احساساتی بودن متهم می‌کنند . نه ، پاسخ می‌دهم ، این آگاهی از تاریخ و عقل سلیم است .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...