تبلیغات

پاتریشیا

پاتریشیا

ترامپ و کیم جونگ دوم قرار است دومین نشست اجلاس را در ماه آینده برگزار کنند .

کاخ سفید گفت که محل و تاریخ دیدار بین رئیس‌جمهور ترامپ و کیم جونگ اون ، رهبر کره‌شمالی ، بعدا ً اعلام خواهد شد .

اعتبار

داگ میلز / نیویورک‌تایمز

تصویر

محل و تاریخ دیدار بین رئیس‌جمهور ترامپ و کیم جونگ اون ، رهبر کره‌شمالی ، بعدا ً اعلام خواهد شد ، کاخ سفید said.Cred میلز / نیویورک‌تایمز .

نویسنده : مارک Landler و دیوید ای . Sanger

۱۸ ژانویه ۲۰۱۹

واشنگتن - در اواخر ماه فوریه ، کاخ سفید اعلام کرد که در اواخر ماه فوریه ، کاخ سفید با تجدید یک گفتگوی دیپلماتیک سطح بالا که تنش‌ها با یک دولت هسته‌ای فاسد را کاهش داد اما هیچ پیشرفتی در حذف زرادخانه هسته‌ای خود نشان نداده است ، با رهبر کره‌شمالی ، کیم جونگ اون ، دیدار خواهد کرد .

یک مقام کاخ سفید اعلام کرد که تاریخ و محل ملاقات بعدا ً اعلام خواهد شد و پیشنهاد داد که دولت ترامپ قبل از اینکه آقای ترامپ به جلسه برسد و یا اینکه طرفین هنوز با چانه زدن بر روی سایت و دیگر جزئیات لجستیکی به دنبال امتیازاتی از کره‌شمالی هستند . ویتنام ، تایلند و هاوایی همگی به عنوان تنظیمات بالقوه نام‌برده شده‌اند .

این خبر بعد از نشست ۹۰ دقیقه‌ای بین آقای ترامپ و کیم یونگ - chol ، رئیس سابق اطلاعات کره‌شمالی که به عنوان مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای برای آقای کیم عمل کرده‌است ، اعلام شد . آقای ترامپ که پس از یک جلسه با رئیس اطلاعات در ماه ژوئن گذشته برای اعلام اولین دیدار خود با آقای کیم ، ظاهر جشن گرفته بود ، این بار از نظر ناپدید شد .

اما سارا هوکابی ساندرز ، دبیر مطبوعاتی وی به خبرنگاران گفت : " ما همچنان به پیشرفت خود ادامه داده‌ایم ."

تبلیغ

او گفت که ایالات‌متحده تحریم‌ها علیه کره‌شمالی را تا زمانی که آقای کیم موافقت کند که زرادخانه خود را تسلیم کند ، حفظ خواهد کرد . او افزود که شمال " ایمان خوب " در آزاد کردن آمریکایی‌های زندانی نشان داده‌است .

با این حال ، این واقعیت که آقای ترامپ با آقای کیم بعد از شکست کره‌شمالی پس از اولین نشست خود در سنگاپور در ژوئن گذشته موافقت کرد ، نشانه‌ای از این است که رئیس‌جمهور به سرعت از پافشاری اولیه خود بر خلع‌سلاح سریع توسط پیونگ یانگ حمایت کرده‌است .

و دوباره این سوال مطرح شد که آیا آقای ترامپ به نشست دوم نشست که نسبت به سنگاپور آمادگی بیشتری دارد یا نه . در حالی که آقای ترامپ از این نشست لبریز از خوش بینی شد و در تویی‌تر اعلام کرد که دیگر یک تهدید هسته‌ای کره‌شمالی وجود ندارد ، مقامات اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که این کشور همچنان به تولید سوخت هسته‌ای ، سلاح و موشک ادامه می‌دهد .

آقای ترامپ در ماه‌های اخیر گفته‌است که انتظار ندارد مذاکرات نتیجه سریعی داشته باشد، با این استدلال که توقف در آزمایش هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی برای ۱۳ ماه گذشته - و رابطه شخصی او با آقای کیم - فوریت مساله خلع‌سلاح را به دست آورده بود .

اولین قدم کره‌شمالی انتظار می‌رفت که بعد از نشست ماه ژوئن ، فهرست دقیقی از دارایی‌های هسته‌ای خود را به دست آورد . این مساله شامل تعداد سلاح‌های تولید شده - به طور گوناگونی در ۲۰ تا ۶۰ بمب هسته‌ای - محل این سلاح‌ها ، هر گونه مواد هسته‌ای مورد استفاده برای تولید سلاح‌های جدید و یک فهرست دقیق از موشک‌ها و پرتاب‌کننده‌های موشکی آن‌ها بود .

ایالات‌متحده خواهان استفاده از این فهرست برای تست واقعیت در شمال بود، و آن را با آنچه آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا طی ۳۰ سال گذشته جمع‌آوری کرده بودند، مقایسه کرد . اما کره‌شمالی شکایت کرده‌است که این فهرست هدف قرار دادن فهرست هدف قرار خواهد گرفت ، که ایالات‌متحده را در مورد آنچه که باید حمله کند ، هدایت کند .

ماه‌ها است که بن‌بست ایجاد بن‌بست در مذاکرات دیپلماتیک به همراه اصرار آمریکا مبنی بر این است که گام‌های اصلی به سمت denuclearization باید مقدم بر هر گونه برداشتن تحریم‌های اولیه باشد .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...