تبلیغات

خلبان

خلبان

ترامپ پس از اعلام وضعیت اضطراری ملی به صندوق عقب برگشت.

ترامپ می‌گوید که در بیانیه اضطراری ملی شرکت می‌کند.

رئیس‌جمهور ترامپ گفت که به کنگره بستگی دارد .

واشنگتن - رئیس‌جمهور ترامپ از اعلام یک وضعیت اضطراری ملی برای پرداخت یک دیوار مرزی ، تحت فشار جمهوری خواهان کنگره ، وکلای خود و مشاوران خود کناره‌گیری کرده‌است . آن‌ها می‌گویند که استفاده از آن به عنوان راهی برای خروج از تعطیلی دولت ، سابقه‌ای که تنظیم خواهد کرد و سوالات قانونی که می‌تواند مطرح کند را توجیه نمی‌کند .

سناتور مارکو روبیو از فلوریدا ، یکی از منتقدان این ایده ، گفت : " اگر امروز وضعیت اضطراری ملی امنیت مرزی باشد ، فردا وضعیت اضطراری ملی ممکن است تغییر آب و هوا باشد . " یک جمهوری‌خواه دیگر به نام سناتور میت رامنی در یوتا ، به مصاحبه‌کننده گفت که اعلام وضعیت اضطراری ملی باید به " شدیدترین شرایط " اختصاص داده شود .

آقای ترامپ که به گفته دستیارانش به طور فزاینده‌ای از رد شدن دموکرات‌ها برای خم کردن و نگاه کردن به تعطیلی به عنوان یک جاده بدون شیب در نظر گرفته شده‌است ، روز جمعه اشاره کرد که هشدارها در حال اجرا هستند .

وی به خبرنگاران که در اتاق کابینه جمع شده‌بودند ، گفت : " آنچه که ما در حال حاضر به دنبال انجام آن نیستیم ، وضعیت اضطراری ملی است " . چند دقیقه بعد با خودش مخالفت کرد و گفت که اگر مجبور باشد وضعیت اضطراری اعلام کند .

به عنوان سخنگوی نانسی پلوسی و سناتور چاک شومر ، رهبر اقلیت ، در برابر تهدیدات آقای ترامپ ، ایده استفاده از اختیارات قانونی رئیس‌جمهور برای اعلام وضعیت اضطراری در کاخ سفید مورد موشکافی دقیق قرار گرفت ، زیرا قادر به کسب ۵.۷ میلیارد دلاری است که او به دنبال ساخت یک دیوار بدون تایید کنگره بوده‌است .

در عوض ، آقای ترامپ از اختیارات خود برای انتقال وجوه به دیوار استفاده می‌کند که برای اهداف دیگر توسط کنگره انتخاب شده‌اند . برای رسیدن به این هدف ، گروه مهندسین ارتش دستور داده‌است تا بررسی کنند که آیا می‌تواند ۱۳.۹ میلیارد دلار کمک اضطراری برای پورتوریکو ، فلوریدا ، تگزاس و کالیفرنیا منحرف کند . و با پول به‌دست‌آمده ، رئیس‌جمهور می‌تواند مخالفان خود را به لوایح مالی اختصاص دهد که تصویب آن‌ها به تعطیلی خواهد انجامید .

این به آقای ترامپ اجازه می‌دهد که بگوید او هرگز از مبارزه خود با دموکرات‌های کنگره حمایت نکرده یا تعهد خود مبنی بر ساخت دیوار را رها نکرده است حتی اگر ساخت‌وساز در چالش‌های قانونی گره خورده‌است .

دستیاران سابق کاخ سفید ، که به این نکته اشاره کردند که آقای ترامپ در طول دو سال اول ریاست‌جمهوری اش بر روی دیوار تمرکز نکرد ، گفت که نور مبارزه برای دیوار برای رئیس‌جمهور مهم‌تر از بنا کردن آن بود .

اما مخالفان از بسیاری از بخش‌های حزب جمهوری‌خواه امده اند . برخی محافظه‌کاران آن را به عنوان یک گسترش غیرقابل‌قبول قدرت اجرایی می‌بینند . Kellyanne کانوی ، یکی از دستیاران کاخ سفید ، گفته‌است که اساسا ً به کنگره یک پاس می‌دهد . نماینده مایک سیمپسون ، جمهوری‌خواه آیداهو و یکی از اعضای کمیته تخصیص مجلس ، گفت که واضح نیست که اعلام وضعیت اضطراری منجر به بازگشایی فوری دولت خواهد شد .

او آن را " دریچه فرار بد " خواند که منجر به خشم بسیاری از اعضای مجلس شد .

بی‌میلی آقای ترامپ همچنین ناامید کننده است که او را وادار به اقدام کند " اگر این یک بحران است ، آن را مانند یک بحران درمان کنید . " بانون ، استراتژیست سابق کاخ سفید ، در یک مصاحبه گفت : " اکنون بهترین گزینه برای اعلام وضعیت اضطراری امنیت ملی و رسیدن به آن است ."

در روز پنج شنبه ، آقای ترامپ به مرز تگزاس سفر کرد تا حمایت خود را از یک دیوار خنثی کند ، اما از یک عکس - op در امتداد سواحل ریو گرانده ، تنها برای تکرار استدلالات familiar برای ساخت آن استفاده کرد . او از این مساله یکه خورد که شان Hannity ، میزبان فاکس‌نیوز ، از او در مصاحبه‌ای در آن شب خواست تا جزئیات آنچه که یک وضعیت اضطراری ملی به نظر خواهد رسید را توضیح دهد .

آقای ترامپ گفت : " نیاز به سازش وجود دارد . "


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...