تبلیغات

پاتریشیا

پاتریشیا

یک ماده دیگر که در یک قانون از سال ۱۸۰۷ و به قانون در سال ۱۹۸۱ به قانون اضافه شده‌است ، مستلزم آن است که وزیر دفاع " اطمینان حاصل کند که هر فعالیت ( از جمله تامین هر گونه تجهیزات یا تاسیسات یا ماموریت یا جزییات هر پرسنل ) " نباید شامل مشارکت مستقیم عضو ارتش ، نیروی دریایی ، نیروی هوایی و یا سایر فعالیت‌های مشابه شود مگر اینکه مشارکت در چنین فعالیت‌هایی توسط چنین عضوی مجاز باشد ."

در واکنش به فاجعه کاترینا در نیواورلئان ، کنگره یک استثنا برای قوانین ایجاد کرد و اجازه داد ارتش نقش پشتیبان در موارد اضطراری عمومی ایفا کند " اما در سال ۲۰۰۸ کنگره و رئیس‌جمهور بوش این استثنا را لغو کردند . آیا رئیس‌جمهور ترامپ از این انکار صریح قدرتی که می‌خواهد به آن متوسل شود آگاه است ؟

کتاب‌های قانونی شامل یک سری از موارد استثنا که به دقت ساخته شده‌اند شامل قاعده کلی است . بیشتر relevantly کنگره به گارد ساحلی اختیارات وسیعی برای اجرای قانون در آب‌های داخلی ایالات‌متحده اعطا کرده‌است . اما هیچ گونه ارائه مشابهی به خدمات نظامی دیگر یک قدرت قابل‌مقایسه برای " جستجو ، توقیف و دستگیری " در امتداد مرز مکزیک وجود ندارد . با توجه به تصمیم کنگره در مورد سال ۲۰۰۸ ، این سکوت بلندتر از کلمات است . به طور مشابه ، لایحه بودجه تخصیص بودجه فعلی ، برای معاف کردن متخصصان نظامی از مجازات کیفری به منظور نقض قانون در استفاده از سرمایه‌های موجود ، ناموفق است .

به نظر من ، این امکان وجود دارد که بتوان وضعیتی را تصور کرد که در آن رئیس‌جمهور ممکن است از آخرین استثنا ، که در سال ۲۰۱۱ تصویب شد ، استفاده کند ، که اجازه بازداشت نظامی تروریست‌های مظنون مرتبط با القاعده یا طالبان را صادر کرد . اما علی‌رغم ادعاهای پشتیبانی نشده رئیس‌جمهور ترامپ در مورد " تروریست‌هایی " که سعی در عبور از مرز دارند ، این یک تلاش برای استفاده از این شرط برای حمایت از ارتش برای عملیات علیه پناهندگان ناامید کننده از آمریکای مرکزی است که به دنبال پناهندگی در کشور ما هستند .

حتی احتمال کمتری هم وجود دارد که رئیس‌جمهور این محدودیت‌ها را تحت قانون اوضاع اضطراری ملی سال ۱۹۷۶ به حالت تعلیق درآورد . از بحران بزرگ در طول جنگ سرد ، رئسای جمهور به طور سیستماتیک از اختیارات اضطراری که توسط کنگره در حدود ۴۷۰ اساسنامه به آن‌ها اعطا شده بود، سو استفاده کردند ، که منجر به شکست مفتضحانه واترگیت شدند . در پاسخ ، بخش اول قانون ۱۹۷۶ تمامی شرایط اضطراری موجود را فسخ کرده و چارچوبی برای کنترل و توازن در اراده دل‌خواه رئیس‌جمهور ایجاد نمود .

اگر رئیس‌جمهور ترامپ اعلام وضعیت اضطراری کند ، بخش ۵ از عمل به مجلس نمایندگان حق رد فوری آن را می‌دهد ، سپس قطعنامه شان را به سنا منتقل می‌کند - که به صراحت لازم است تا یک رای‌گیری در عرض ۱۵ روز انجام دهد . از آنجا که بیانیه " اضطراری " رئیس‌جمهور ترامپ یک واکنش مستقیم به شکست او برای متقاعد کردن کنگره است که امنیت ملی به دیوار او نیاز دارد ، سخت است باور کنیم که اکثریت مجلس سنا، اگر مجبور به رای دادن شود ، نشان‌دهنده تحقیر وی از قدرت آنهاست .

تصمیم دادگاه عالی در سال ۱۹۵۳ در Youngstown در برابر سایر اعضای کنگره در بررسی این تصمیم حیاتی خواهد بود . در یک نظر استاندارد توسط قاضی روبرت جکسون ، دادگاه اقدام رئیس‌جمهور ترومن در سال ۱۹۵۲ را بی‌اعتبار کرد تا از قدرت خود به عنوان فرمانده‌کل برای ملی کردن کارخانه‌های فولاد در برابر حملات کارگری استفاده کند . این تصمیم محدودیت‌های قانون اساسی اساسی را بر قدرت رئیس‌جمهور تحمیل کرد تا ادعا کند که یک وضعیت اضطراری ملی - در این مورد ، جنگ کره - به او اجازه داد تا مواد خود را از استفاده از این قدرت‌ها در داخل کشور مهار کند .

قانون روشن است ؛ نحوه بازی آن کم‌تر است . اما بدون شک ، ما دوره‌ای از بحث‌های پرشوری را در کنگره (کپیتول هیل ) با تعدادی از نمایندگان ، از هر دو حزب ، محکوم می‌کنیم و حرکت رئیس‌جمهور را به عنوان سو استفاده اساسی از اختیارات خود به عنوان فرمانده‌کل محکوم می‌کنیم .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...