تبلیغات

پاتریشیا

پاتریشیا

رهبر کره‌شمالی می‌گوید : " ما دیگر نیازی به آزمایش‌ها هسته‌ای یا موشک نداریم .

عکسی که توسط آژانس خبری دولت کره‌شمالی منتشر شد ، رهبر کره‌شمالی ، کیم جونگ دوم ، را در نشست حزب حاکم در پایتخت پیونگ یانگ در روز جمعه نشان می‌دهد .

اعتبار

آژانس خبری مرکزی کره

تصویر

عکسی که توسط آژانس خبری دولت کره‌شمالی منتشر شد ، رهبر کره‌شمالی ، کیم جونگ دوم ، را در نشست حزب حاکم در پایتخت ، پیونگ یانگ ، در آژانس خبری Central itCreditKorean نشان می‌دهد .

[ Choe Sang - ]

۲۰ آوریل ۲۰۱۸

سئول ، کره‌جنوبی - کیم جونگ اون ، رهبر کره‌شمالی ، در اوایل روز شنبه اعلام کرد که کشورش دیگر نیازی به آزمایش سلاح‌های هسته‌ای یا موشک‌های دوربرد ندارد و یک سایت آزمایش هسته‌ای را تعطیل خواهد کرد .

آقای کیم در بیانیه‌ای که توسط رسانه‌های دولتی کره‌شمالی انجام شد ، گفت : " سایت آزمایش هسته‌ای کار خود را انجام داده‌است . "

اعلامیه آقای کیم تنها چند روز قبل از نشست برنامه‌ریزی‌شده با رئیس‌جمهور ماه جائه وون کره‌جنوبی مطرح شد ؛ آقای کیم همچنین قصد دارد به زودی با رئیس‌جمهور ترامپ ملاقات کند . این دومین بار در عرض دو روز بود که به نظر او امتیاز بزرگی برای ایالات‌متحده بود ، اما در واقع وضعیت کنونی را تحکیم بخشید . کره‌شمالی در حال حاضر آزمایش سلاح‌های خود را متوقف کرده‌است .

آقای کیم در آخرین اظهارات خود مبنی بر از بین بردن سلاح‌های هسته‌ای و موشک‌های دور از برد کره‌شمالی که تاکنون ساخته شده‌است اشاره‌ای نکرد . برعکس ، پیشنهاد کرد که آن‌ها را نگه دارد .

advertisement

رئیس‌جمهور در پیام توئیتر خود گفت : " با این حال ، آقای ترامپ از آنچه که آقای کیم گفت ، استقبال کرد و گفت: " کره‌شمالی موافقت کرده‌است که همه آزمایش‌ها هسته‌ای را متوقف کرده و یک سایت تست بزرگ را تعطیل کند ." این خبر خوبی برای کره‌شمالی و پیشرفت جهانی است ! به انتظار نشست ما باشید ."

به گفته Yoon یانگ چان ، سخنگوی آقای مون ، دفتر آقای مون همچنین از اعلام این خبر قدردانی کرد و گفت : " ما تصمیم کره‌شمالی را گامی مهم به سوی the شبه‌جزیره کره که جهان آرزویش را دارد ، می‌بینیم . "

با وجود شور و شوق ، مقامات آمریکایی آقای کیم را با ترکیبی از رضایت و نگرانی تماشا کرده‌اند .

حرکت رهبر کره‌شمالی می‌تواند تاکتیکی باشد - ایالات‌متحده را در موضع دفاعی قبل از انجام مذاکرات در مورد زرادخانه هسته‌ای خود قرار دهد . با گسترش شاخه زیتون ، مقامات آمریکایی گفتند کره‌شمالی به آمریکا فشار وارد می‌کند تا قبل از اینکه آقای کیم موافقت کند که سلاح‌های هسته‌ای کره‌شمالی را رها کند ، یک معامله را بپذیرد .

آقای کیم همچنین می‌تواند در تلاش باشد تا بین ایالات‌متحده و کره‌جنوبی شکاف ایجاد کند ، زیرا ماه رئیس‌جمهور تاکید زیادی بر پایان بیش از شش دهه جنگ در شبه‌جزیره کره دارد .

Editors

۲۳، ۰۰۰ Nicaraguans به کاستاریکا رفته‌اند . ۵۰ Fugitives در اینجا پنهان شده‌اند .

" من احساس نامرئی می‌کنم " : دانشجویان بومی در مدارس عمومی ثبت‌نام می‌کنند .

طلوع آفتاب طلایی

advertisement

در روز پنج شنبه ، آقای مون گفت که آقای کیم حرکتی مشابه انجام داده‌است و گفت که کره‌شمالی دیگر اصرار بر خروج نیروهای آمریکایی از شبه‌جزیره کره ندارد . اما مقامات کاخ سفید به طور محرمانه این اظهارات را رد کردند و گفتند که حذف نیروهای نظامی هرگز روی میز نبوده است .

توجه به پیشنهادهای صلح آقای کیم ، واکنش مقامات ژاپن را که کره‌شمالی از مدت‌ها پیش با حملات موشکی تهدید کرده بود ، قطع کرد . وزیر دفاع ، Itsunori Onodera ، که زمانی که آقای کیم تعلیق تست‌های هسته‌ای و موشکی را اعلام کرد ، گفت که این حرکت " کافی نیست " چرا که مشخص نیست که این تعلیق شامل موشک‌های کوتاه و midrange است که می‌تواند به ژاپن برسد .

وی گفت : " آنچه جامعه بین‌المللی انتظار دارد این است که کره‌شمالی همه سلاح‌های کشتار جمعی و موشک‌های بالستیک را به شیوه‌ای کاملا ً مشخص و غیرقابل بازگشت رها کند ، اما ما باید فشار را با هدف رها کردن سلاح و موشک‌های هسته‌ای خود نگه داریم ."


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...