تبلیغات

پاتریشیا

پاتریشیا

به گفته مقامات و تحلیلگران در کره‌جنوبی ، تصمیم آقای کیم برای تعطیل کردن تنها سایت آزمایش هسته‌ای کشورش در شمال شمال کره‌شمالی و مهلت قانونی او در آزمایش‌های موشکی طولانی ، برخی از " گام‌های اعتمادسازی " هستند که امیدوارند که آقای کیم به بهبود حالت برای گفتگو در واشنگتن کمک کند .

advertisement

آقای کیم در سال گذشته یک سری آزمایش‌های موشکی هسته‌ای و هسته‌ای را انجام داد و تنش‌ها و خطرات جنگ با ایالات‌متحده را بالا برد . اما او از ژانویه با دنباله‌ای از مانورهای دیپلماتیک ، از جمله نشست سران با President Jinping از چین در پکن در ماه گذشته در اولین سفر خود به عنوان رهبر و دعوت‌های او به آقای مون و اقای ترامپ برای مذاکرات اجلاس آغاز کرده‌است .

تحلیلگران در این منطقه عمیقا ً به انگیزه‌های آقای کیم تقسیم شده‌اند . برخی معتقدند که آقای کیم می‌خواهد از مذاکرات برای خرید زمان و کاهش تحریم‌های بین‌المللی استفاده کند ، هرگز قصد ندارد سلاح‌های هسته‌ای خود را رها کند . اما برخی دیگر می‌گویند که آقای کیم در نهایت به زرادخانه هسته‌ای خود دست خواهد زد ، از جمله تضمین‌های امنیتی ، مانند تضمین‌های امنیتی ، مانند پیمان صلح و روابط عادی با واشنگتن و کمک اقتصادی که او برای بازسازی اقتصاد خود نیاز دارد .

آخرین اعلامیه وی یک روز پس از آن منتشر شد که کره‌شمالی و کره‌جنوبی آن چه را که مقامات گفتند اولین خط تلفن ویژه بین رهبران ارشد خود ، نشانه دیگری از بهبود روابط در شبه‌جزیره کره بود .

انتظار می‌رفت که آقای مون از خط تلفن ویژه که در دفتر او نصب شده‌بود استفاده کند تا با آقای کیم قبل از برگزاری نشست سران دو طرف در مرز کره در جمعه آینده صحبت کند . اما هیچ تاریخی برای اولین تماس آن‌ها تعیین نشده است .

دو کره یک خط تلفن خط تلفنی را در روستای آتش‌بس به نام Panmunjom - برای سال‌ها نشست بین کره راه‌اندازی کرده‌اند . افسران وظیفه هر دو طرف تلفن خود را روزانه در Panmunjom می‌گذارند . این خط زمانی قطع شده‌است که روابط دو جانبه تیره شده‌اند ، اما ارتباطات در آنجا برقرار شده‌است .

اما به گفته مسئولان ، این دو کشور هرگز یک خط تلفنی مستقیم مرتبط با دفاتر رهبران ارشد خود را راه‌اندازی نکرده اند .

تلفن خط تلفنی روی میز آقای مون در سئول ، پایتخت کره‌جنوبی ، و در کمیسیون امور خارجه پیونگ یانگ پایتخت کره‌شمالی نصب شده‌است .

advertisement

هنگامی که فرستادگان ویژه آقای مون در پیونگ یانگ در ماه گذشته با آقای کیم در پیونگ یانگ آشنا شدند ، دو کره موافقت کردند که این خط تلفن خط تلفن را نصب کرده و برای استفاده از تلفن پیش از نشست سران خود از تلفن استفاده کنند . در همین جلسه ، آقای کیم گفت که او مایل به مذاکره با ایالات‌متحده درباره رها کردن سلاح‌های هسته‌ای کشورش است .

رئیس‌جمهور ترامپ به تازگی رئیس C.I.A. ، مایک Pompeo را برای ملاقات با آقای کیم به منظور فراهم کردن زمینه برای ملاقاتشان ، که اولین نشست اجلاس سران دو کشور خواهد بود ، ارسال کرده‌است .

مقامات کره‌جنوبی امیدوارند که این خط تلفنی ارتباطی بین رهبران ارشد را بهبود بخشد و راه را برای بهبود روابط بین دو کره هموار سازد . آن‌ها گفتند که این خط تلفنی همچنین می‌تواند برای جلوگیری از درگیری‌های مسلحانه ناخواسته بین طرفین مورد استفاده قرار گیرد .

آقای کیم به نقل از فرستادگان کره‌جنوبی در دیدار ماه گذشته گفت : " اکنون ، اگر مذاکرات در سطح کار به بن‌بست رسیده‌اند و اگر مقامات ما مانند مردم arrogant عمل کنند ، ماه می‌تواند به طور مستقیم به من زنگ بزند و مشکل فورا ً حل خواهد شد . "

Youn Kun ، رئیس اتاق وضعیت دولت در خانه ریاست‌جمهوری آقای ماه ، گفت که روز جمعه ، دستیاران آقای مون و آقای کیم رسما ً این خط را افتتاح کردند و ارتباط را حدود چهار دقیقه بررسی کردند .

طبق گفته دفتر ماه ، در طی این بررسی ، یک کره‌ای و یک نفر کره‌شمالی به طور خلاصه در مورد آب و هوا بحث و تبادل نظر کردند .

آقای Youn گفت : " ارتباط بسیار خوب بود .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...