تبلیغات

پاتریشیا

پاتریشیا

بیننده ساعت به تنهایی زمان را برای خلوت و خلوت کردن می‌کند .

Sule Gurbuz در کارگاه خود در محوطه کاخ Dolmabahce در قرن ۱۹ در استانبول .

اعتبار

گی مارتین برای نیویورک‌تایمز

تصویر

Sule Gurbuz در کارگاه خود در محوطه کاخ Dolmabahce در قرن ۱۹ در Istanbul.Cred مارتین برای نیویورک‌تایمز

نویسنده : سوزان فاولر

۲ سپتامبر ۲۰۱۴

استانبول - Sule Gurbuz در کارگاه خود در محوطه کاخ Dolmabahce که متعلق به قرن ۱۹ است و توسط ساعت‌های قدیمی احاطه شده‌است ، نشسته‌است . بعض tick rhythmically . دیگران خاموش هستند . همه خراب شده‌اند . موسیقی کلاسیک ترکی در پس‌زمینه بازی می‌کند ، و گربه calico ، Ince ، یا " آسیب‌پذیر " ، یک پنجه در وسط چرت در بالای قفسه کتاب قرار می‌دهد .

در داخل کارگاه ، زمان به کندی پیش می‌رود . ساعات شلوغی ترافیک در بیرون به عنوان خانم Gurbuz بر شور و اشتیاق وی متمرکز است : بازیابی ساعت‌های نایاب از مجموعه‌های موزه of - خانه تا جانشینی شش sultans در اواخر امپراطوری عثمانی - و کاخ قدیمی Topkapi .

او به تعمیر و بازگشت بیش از ۳۰۰ ساعت برای نمایش عمومی در طی دهه گذشته کمک کرده‌است .

خانم Gurbuz گفت : " وقتی من در سال ۱۹۹۷ این جا شروع به کار کردم ، یک مورخ هنری بودم ."

وی گفت : " ساعت‌های کاخ اغلب درهم شکسته بودند ، یا دست‌کم به نظر من بسیار بد می‌رسید . من فکر می‌کردم که اگر بتوانم این کار را یاد بگیرم، به موسیقی گوش دهم ، کتاب بخوانم ، کتاب بخوانم ، نه کاملا ً غیر مجاز باشم ، بلکه شاید ۹۰ درصد .

advertisement

او گفت : " من با مدیر کاخ Dolmabahce صحبت کرده بودم و پرسیدم که آیا می‌توانیم راهی برای آموزش این شغل پیدا کنیم . آن‌ها به من گفتند که اگر رجب اوف ، بهترین استاد تاریخ ترکیه را در نظر گرفت ، قبول کرد که با من کار کند ، تا به من آموزش دهد ، این کار می‌تواند ایجاد شود ."

شور و شوق او باید قانع‌کننده بوده باشد . آقای Gurgen ، استاد هنرمند ، قبول کرد که مهارت‌های خود را به اشتراک بگذارد .

خانم Gurbuz بازگو کرد : " هر چهارشنبه او برای تدریس من و هر آخرهفته به مدت چهار سال به کارگاه او در Taksim می‌رفت تا نحوه استفاده از دستگاه خود ، دریل و ابزار را یاد بگیرد ."

او گفت : " آن‌ها با هم از کلیساها ، مساجد و کاخه‌ای اطراف استانبول بازدید خواهند کرد تا او بتواند برخی از ساعت‌های استثنایی آن‌ها را ببیند .

سرانجام آن‌ها ابزار موجود خود را جمع‌آوری کردند، برخی را خود ساخته و دو یا سه روز در هفته در Topkapi ، و دو یا سه روز در هفته در Dolmabahce آغاز کردند . تا سال ۲۰۱۲ ، آن‌ها به اندازه کافی برای مدیر of برای بازگشایی نمایشگاه clocks که اولین بار در سال ۱۹۷۷ افتتاح شد تعمیر شدند ، اما از سال ۱۹۸۲ بسته شدند .

Editors

برای گرفتن پیغام این هنرمند باید واقعا ً به دقت نگاه کنید .

خودکشی ، quarterbacks و خانواده Hilinski

چیزی که فیلم‌ها به من یاد دادند در مورد یک زن بودن

advertisement

او گفت : " ما یک تیم هستیم و بعد از همه این سال‌ها کار کردن با هم ، گفتن اینکه آیا من هستم ، یا او ، تعمیر این ساعت‌ها مشکل است .

در آغاز ، آن‌ها هیچ کمبودی در رابطه با احیای موزه‌ها و مجموعه‌های آسیب‌دیده از این موزه نداشتند . از آنجا که ترکیه تنها تعداد زیادی از ساعات کار را به رسمیت شناخته‌است - اغلب در ساعات کاری کار می‌کنند - اغلب قطعات یدکی کوچک را از صفر کردن و اجتناب از تکنیک‌ها و مواد معاصر که ممکن است این کار را سریع‌تر کرده باشند اما نتیجه آن کم‌تر معتبر است.

تعداد کلی ساعت‌ها نیاز به توجه داشت . Topkapi به تنهایی حدود ۴۰۰ ساعت قدیمی دارد در حالی که Dolmabahce - جایی که پدر جمهوری ترک ، مصطفی کمال آتاتورک ، درگذشت - ۲۸۴ در آخرین بار درگذشت.

بسیاری از آن‌ها در اصل هدایایی برای بازدید از کشورهای اروپایی بودند که به نفع سلاطین عثمانی بود .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...