تبلیغات

پاتریشیا

پاتریشیا

تصویر

یک میله بزرگ که از کره‌شمالی به عنوان شاهد در منطقه Demilitarized دیده می‌شود . شرکت نورث در المپیک که قرار است در کره‌جنوبی برگزار شود ، نقطه عطفی در relations.Cred itLam Yik برای نیویورک‌تایمز می‌باشد .

آقای مون بارها از کره‌شمالی خواسته‌است تا به المپیک Pyeongchang بپیوندد ، به این امید که تنش‌های نظامی بر سر برنامه‌های هسته‌ای و موشکی شمال را کاهش دهد . آقای مون گفت مشارکت شمال کره را وادار به انجام مذاکرات می‌کند ، که امیدوار است منجر به مذاکرات گسترده‌تر ، شامل واشنگتن و دیگران ، برای the شمالی شود .

آقای کیم پس از نادیده گرفتن ماه ماه‌ها ، دولت کره‌جنوبی خود را یک stooge آمریکایی خواند و از سخنرانی سال نو خود در روز دوشنبه برای استقبال از overture رهبر کره‌جنوبی استفاده کرد .

آقای مون در اوایل روز سه‌شنبه گفت : " من از واکنش مثبت شمال به پیشنهادی که المپیک Pyeongchang باید به عنوان نقطه عطفی در بهبود روابط جنوب - شمال و ترویج صلح استفاده شود استقبال می‌کنم ."

advertisement

به گفته مسئولان ، با کم‌تر از ۴۰ روز پیش از المپیک ، کره باید برای ورزش‌کاران کره‌شمالی در صورتی که اجازه شرکت در این مسابقات را داشته باشند ، تدارکات و جزئیات دیگری برای ورزش‌کاران کره‌شمالی داشته باشد .

کره‌جنوبی پیشنهاد کرده‌است که ورزش‌کاران کره‌شمالی از منطقه Demilitarized به وسعت ۲.۵ مایل عبور کنند . این منطقه به شدت مستحکم است ، مسیری که از نمادگرایی غنی خواهد بود . این کشور همچنین می‌خواهد درباره احتمال پیشروی دو هیات کره‌ای که در مراسم افتتاحیه بازی‌ها شرکت می‌کنند ، بحث و تبادل نظر کند .

اگر شمال در این بازی‌ها شرکت کرده و کره با هم راهپیمایی کنند ، این یک نقطه عطف در روابط بین کره خواهد بود .

در سال ۲۰۰۰ ، این دو کشور اولین نشست سران خود را برگزار کردند و هیات‌های آن‌ها در مراسم افتتاحیه المپیک سیدنی به راه افتادند . آن‌ها بار دیگر در المپیک آتن در سال ۲۰۰۴ با استفاده از یک " کره " و حمل یک " کره " یک پرچم به حرکت در آمدند . اما آن‌ها در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴ به طور جداگانه رقابت کردند .

کره‌شمالی همچنین دو تیم برای تشویق ورزش‌کاران خود در رویداده‌ای بین‌المللی کره‌جنوبی در سال‌های ۲۰۰۲ ، ۲۰۰۳ و ۲۰۰۵ اعزام کرد . اما پس از اینکه محافظه‌کاران در سال ۲۰۰۸ قدرت را در جنوب به دست گرفتند و اقدامات شدیدتری علیه توسعه سلاح‌های هسته‌ای کره‌شمالی وضع کردند ، چنین صحنه‌هایی به پایان رسید .

ماه ژوئن ، آقای مون ، که در ماه مه انتخابات او در ماه مه پایان حکمرانی محافظه‌کاران را به پایان رساند، گفت که امیدوار است تیم‌های ملی دو کره دوباره در Pyeongchang گردهم آیند .

مذاکرات آتی با کره‌شمالی بر سر مشارکت المپیک می‌تواند زمینی آزمایشی برای مقاصد آقای کیم باشد .

advertisement

آقای کیم در روز دوشنبه گفت که کره‌جنوبی در حالی که پیشنهاد اعزام یک هیات المپیک را می‌دهد ، گفت که کره‌جنوبی باید تمرینات نظامی مشترک خود را با ایالات‌متحده پایان دهد و به آمریکایی‌ها اجازه دهد تا بمب گذاران و دیگر تجهیزات نظامی قادر به هسته‌ای را به شبه‌جزیره کره بیاورند . آقای مون پیشنهاد کرده‌است که کره‌جنوبی و ایالات‌متحده می‌توانند تمرین‌های نظامی مشترک خود را تا بعد از المپیک به تعویق بیاندازند .

آقای کیم همچنین تقاضا کرد که کره‌جنوبی به مبارزه با رهبری آمریکا برای فشار دادن کره‌شمالی به تحریم‌ها ادامه دهد . در عوض ، او گفت که جنوب باید با شمال کار کند تا صلح را به شبه‌جزیره کره بیاورد ، در حالی که لاف می‌زد که سلاح‌های هسته‌ای او از شروع جنگ جدید در کره جلوگیری خواهد کرد .

تحلیل گران می‌گویند که آقای کیم از شرکت المپیک کره‌شمالی برای ایجاد گوه در اتحاد بین کره‌جنوبی و ایالات‌متحده و بین آقای مون و رئیس‌جمهور ترامپ استفاده می‌کند . آقای ترامپ با تمرکز بر فشار و تحریم‌ها ، موضع جدی تری نسبت به شمال اتخاذ کرده‌است و یک‌بار تلاش‌های آقای ماه برای گفتگو با شمال به عنوان " دل‌جویی " را رد کرد .

در تحلیل سخنرانی آقای کیم ، وزارت اتحاد جنوب گفت که آقای کیم به دنبال " خروج " از تحریم‌های شدید از طریق ایجاد روابط با کره‌جنوبی بوده‌است .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...