تبلیغات

پاتریشیا

پاتریشیا

جنگ کره ، درگیری " فراموش‌شده " که دنیای مدرن را شکل می‌دهد .

سربازان آمریکایی در Pohang در ساحل شرقی کره در ژوییه ۱۹۵۰ در طی جنگ کره پیاده شدند .

اعتبار

آسوشیتد پرس

تصویر

سربازان آمریکایی در Pohang در ساحل شرقی کره در جولای ۱۹۵۰ در طی کنفرانس War.Cred itCreditAssociated کره پیاده شدند .

کنار لیام Stack

۱ ژانویه ۲۰۱۸


جنگ کره " جنگ فراموش‌شده " در ایالات‌متحده نامیده شده‌است ، که در آن پوشش درگیری‌های دهه ۱۹۵۰ سانسور شد و دهه‌ها بعد ، اغلب تحت الشعاع جنگ جهانی دوم و جنگ ویتنام قرار گرفت .

اما اختلاف سه‌ساله در کره ، که نیروهای کمونیستی و سرمایه‌دار را در مقابل یکدیگر قرار داد ، صحنه را برای دهه‌ها تنش میان کره‌شمالی ، کره‌جنوبی و ایالات‌متحده تنظیم کرد .

مورخین می‌گویند این امر همچنین به تعیین لحن رقابت‌های شوروی و آمریکا در طول جنگ سرد کمک کرده‌است و به شدت جهان را شکل می‌دهد که ما امروزه در آن زندگی می‌کنیم .

advertisement

همانطور که تنش‌ها بین کره‌شمالی و آمریکا در میان آزمایش‌های موشکی و طعنه ادامه دارد ، این یک راهنمای مختصر برای جنگ کره و تاثیراتی است که بیش از ۶۰ سال پس از پایان آن باقی مانده‌اند .

سربازان در سال ۱۹۴۸ در سیول برای جشن تولد کره‌جنوبی جمع شدند .

اعتبار

آسوشیتد پرس

تصویر

سربازان در سال ۱۹۴۸ در سیول جمع شدند تا خبر تولد مطبوعات Korea.Cred جنوبی را جشن بگیرند .

جنگ کره چگونه آغاز شد ؟

جنگ کره زمانی آغاز شد که نیروهای کره‌شمالی در ۲۵ ژوئن ۱۹۵۰ به کره‌جنوبی رسیدند و تا سال ۱۹۵۳ به طول انجامید . اما متخصصان می‌گویند که مناقشه نظامی را نمی ‌توان به درستی بدون در نظر گرفتن زمینه تاریخی آن درک کرد .

کره که از سال ۱۹۱۰ تا ۱۹۴۵ مستعمره ژاپن بود، در پایان جنگ جهانی دوم توسط آمریکا و شوروی اشغال شد . چارلز کی گفت که ایالات‌متحده به طور موقت کشور را در طول مدار سی و هشتم به عنوان راهی برای حفظ نفوذ خود بر شبه‌جزیره که هم‌مرز با روسیه است ، پیشنهاد کرد . آرمسترانگ ، استاد تاریخ کره در دانشگاه کلمبیا .

او گفت : " یک کره تقسیم‌شده چیزی بی‌سابقه بود . "

بروس Cumings ، استاد تاریخ دانشگاه شیکاگو ، گفت : " اما تقسیم به دلیل دیدگاه‌های رقیب در میان کره‌ای‌ها برای آینده کشور به طول انجامید ." اساسا ً این یک جنگ داخلی بود که بر سر مسائل بازگشت به تجربه مستعمراتی کره مبارزه کرد .

Editors

آیا کلیسایی می‌تواند در ۱۶۷۷ میلادی تاسیس شود ؟

" صاحب خود " ( Self Jets) - در انتظار "ویل Tailgate " ( Will Will )

شکارچیان Poisoned گوشت و حیات وحش : چرا شکارچیان از گلوله‌های سربی دور می‌شوند ؟

فیلم رزمی ، جنگ کره - newsreel ( ۱۹۵۰ ) CreditCreditVideo توسط MilitaryPublicDomain

در سال ۱۹۴۸ دولت ضد کمونیستی American مستقر در سیول ، خود را جمهوری کره اعلام کرد . پروفسور Cumings گفت که این اداره توسط Syngman ری هدایت شد که چندین سال در تبعید در ایالات‌متحده زندگی کرد و به عنوان رهبر کره‌جنوبی اداره خدمات استراتژیک اداره شد که یک پیش‌نیاز در اداره اطلاعات مرکزی بود .

کمی بعد از آن ، دولت کمونیستی کمونیستی کمونیستی شوروی مستقر در پیونگ یانگ خود را جمهوری دموکراتیک خلق کره اعلام کرد . رهبر این گروه کیم ایل سونگ بود که در طول جنگ داخلی چین با نیروهای کمونیستی جنگید و پدربزرگ دیکتاتور کنونی کره‌شمالی ، کیم جونگ اون بود .

advertisement

هر نظام ناپایدار بود ، مشروعیت دیگر را رد کرد و خود را تنها فرمانروای مطلق کره دانست . کش‌مکش‌های مرزی بین این دو قبل از شروع جنگ کره صورت گرفت .

یک افسر ارتش کره‌جنوبی در جایگاه سی و هشتم ماه ژوئن ۱۹۵۰ ، اعضای باطری او را بازرسی کرد .

اعتبار

آسوشیتد پرس

تصویر

یک افسر ارتش کره‌جنوبی در سی و هشتم ماه ژوئن در Press itAssociated ، اعضای آتشبار خود را در جایگاه سی و هشتم مورد بازرسی قرار داد .

این combatants که بودند ؟

جنگ بین کره‌جنوبی و ایالات‌متحده با حمایت سازمان ملل متحد علیه کره‌شمالی و چین انجام شد .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...