تبلیغات

پاتریشیا

پاتریشیا

مسابقه ریاست‌جمهوری افغانستان شکل را به عنوان رقبای غنی شکل می‌دهد

انتظار می‌رود که رئیس‌جمهور اشرف غنی از افغانستان فعالیت مجدد خود را در روز یکشنبه آغاز کند . چندین مقام سابق قصد دارند او را به چالش بکشند .

اعتبار

فابریس Coffrini / خبرگزاری فرانسه / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ

تصویر

انتظار می‌رود که رئیس‌جمهور اشرف غنی از افغانستان فعالیت مجدد خود را در روز یکشنبه آغاز کند . چندین مقام سابق قصد دارند him.Cred itCreditFabrice Coffrini / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ )

با Mujib مشعل و فاطمه فیضی

۱۸ ژانویه ۲۰۱۹

رقابت ریاست‌جمهوری افغانستان در نوسان کامل است و چندین مقام سابق برای مبارزه با پرویز غنی ، رئیس‌جمهور ، در یک رای‌گیری در ماه ژوئیه ، در میان یک جنگ شدید و ترس از این که انتخابات ناموفق دیگری می‌تواند کشور را بی‌ثبات کند ، صف کشیده‌اند .

روز جمعه ، محمد حنیف اتمر ، یکی از مشاوران قدرتمند امنیت ملی که در ماه اوت از کنار دولت کناره‌گیری کرده بود ، مهم‌ترین رقیب برای پیوستن به این مسابقه تا کنون شد . وی قول داد که " کشور را از آنچه که او به عنوان مدیریت نادرست آقای غنی توصیف کرده‌است ، نجات دهد .

او فهرستی از مقامات سابق را که یا به طور رسمی به رقابت پیوسته‌اند و اعلام کردند که این کار را انجام خواهند داد ، می‌پیوندد . این افراد عبارتند از رحمت‌الله نبیل ، رئیس اطلاعات زمانی که یک ژنرال ارتش و یک وزیر سابق کابینه را به عنوان دو نایب رئیس‌جمهور انتخاب کرده‌است ( افغانستان دارای دو معاون رئیس‌جمهور ) ؛ زلمای رسول ، یک سیاست‌مدار بازنشسته که به قدرت رسیده‌است ؛ و Shaida Abdali ، یک دیپلمات سابق که به رئیس‌جمهور سابق حامد کرزای نزدیک شده‌است .

آقای غنی که اعلام کرده‌است برای دوره دوم به دنبال یک دوره دوم خواهد بود ، قرار است روز یکشنبه پیشنهاد انتخابات مجدد خود را آغاز کند . یک مقام ارشد نزدیک به او گفت که آقای غنی معاون اول نخست‌وزیر ، ژنرال عبدالرشید دوستوم ، رئیس سابق اطلاعات را کنار گذاشته و با امرالله صالح ، رئیس سابق اطلاعاتی که اخیرا ً به رهبری نیروی پلیس کشور زده‌است ، جایگزین وی شده‌است.

تبلیغ

دوستم به ربودن ، شکنجه و تجاوز جنسی به یک رقیب در سال ۲۰۱۶ متهم شده‌است ، آخرین مورد در تاریخ طولانی نقض حقوق بشر که ادعا می‌شود انجام داده‌است . ثریا دلیل گفت که ژنرال به احتمال زیاد از آقای عبدالغنی در پشت صحنه حمایت می‌کند در حالی که یک محرم راز و ثریا دلیل را به عنوان نماینده خود در یک نقش ارشد در دولت مطرح می‌کند .

ظهور نامزدهای قدرتمند ابهام در مورد اینکه آیا انتخابات ریاست‌جمهوری که بعد از برنامه‌ریزی برای بهار به تعویق افتاد را کاهش می‌دهد یا خیر .

یک حرکت دسته‌جمعی از سوی دیپلمات‌های آمریکایی برای آغاز مذاکرات با طالبان ، احتمال به تعویق افتادن انتخابات را افزایش داده و یا حتی با تلاش برای رسیدن به توافق صلح که می‌تواند راه را برای مشارکت طالبان در دولت هموار سازد ، جایگزین شد .

در مقابل چنین شایعاتی از طرف دولت و احزاب سیاسی افغانستان ، یک pushback قوی وجود داشت . و تلاش‌های رهبری آمریکا برای متقاعد کردن طالبان برای نشستن با دولت افغانستان برای مذاکرات به نظر می‌رسد که با وجود ملاقات‌های مکرر بین دیپلمات‌های آمریکایی و شورشیان در ماه‌های اخیر ، به موانع عمده‌ای برخورد کرده‌است .

طالبان می‌گویند تا زمانی که با آمریکا در مورد آینده سربازان آمریکایی در کشور و آزادی زندانیان شورشی در میان مسائل دیگر به توافق برسند با مذاکره کنندگان افغان دیدار نخواهند کرد .

متخصصان می‌گویند که یکی از دلایل اصلی این گرایش ، پیامدهای بلندمدت سیاست یک کودک برای رشد کند جمعیت است . این سیاست همچنین عدم تعادل جنسیتی را ایجاد کرده‌است .

چرا این مساله اهمیت دارد : با کارگران کمتری در آینده ، دولت می‌تواند برای پرداخت جمعیتی که پیرتر شده و بیشتر زندگی می‌کنند ، تلاش کند .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...