تبلیغات

پاتریشیا

پاتریشیا

افغانستان احتمالا ً کمیسیون انتخابات به عنوان ترامپ را برای گفتگوهای صلح به تاخیر می‌اندازد

آماده‌سازی جعبه‌های برگه‌های رای در قندهار ، افغانستان ، برای انتخابات قانون گذاری که در ماه اکتبر برگزار شد . نتایج مقدماتی هنوز اعلام‌نشده اند . انتخابات ریاست‌جمهوری که قرار است در ماه آوریل برگزار شود احتمالا ً "تنویر تنویر " (خبرگزاری فرانسه ) - خبرگزاری فرانسه - گتی ایماژ )

با Mujib مشعل و فاطمه فیضی

۲۶ دسامبر ۲۰۱۸

کابل ، افغانستان - مقامات افغان روز چهارشنبه گفتند که انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان که قرار است در ماه آوریل برگزار شود احتمالا ً با تاخیر مواجه خواهد شد و تاکید بر شکنندگی این کشور به عنوان جنگ با خشم طالبان و فشار ایالات‌متحده برای مذاکرات صلح است.

مقامات پیشنهاد کردند که عدم آمادگی فنی ، تاخیر حداقل سه ماه را توجیه کند تا از تکرار مناقشات خشمگین و اتهامات تقلب در مقیاس صنعتی که بعد از انتخابات قبلی ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۱۴ دنبال می‌شود ، اجتناب کنند . اما این حرکت زمانی صورت می‌گیرد که دولت ترامپ در حال از دست دادن صبر خود با جنگ طولانی در افغانستان است که در آن حدود ۱۴، ۰۰۰ نیروی آمریکایی باقی مانده‌اند .

هفته گذشته مقامات پنتاگون گفتند که رئیس‌جمهور ترامپ دستور آماده‌سازی ۷، ۰۰۰ سرباز از افغانستان در ماه‌های آینده را داده‌است - تصمیمی که مقامات افغان را شگفت‌زده کرد. این لایحه همچنین به توصیه وزیر دفاع جیم mattis نیز رفت و ممکن است در استعفای وی نقش داشته باشد .

اگرچه سرداران آمریکایی از زمانی که پیشنهاد عقب‌نشینی قریب‌الوقوع را رد کرده‌اند ، آقای ترامپ کینه خود را نسبت به درگیری مداوم نیروهای نظامی در افغانستان ابراز نکرده است . کاخ سفید او همچنین برای مذاکرات مستقیم با دولت افغانستان به طالبان فشار آورده‌است .

اگر انتخابات ریاست‌جمهوری به تاخیر بیافتد ، این امر می‌تواند به زلمای ایوبی ، نماینده ارشد آمریکا که چندین بار در ماه‌های اخیر با طالبان دیدار کرده ، فرصت پیدا کند .

آقای خلیل زاد پیش از انتخابات به شدت خواستار صلح شد .

هر چند که مسئولان انتخابات افغانستان که با رسانه‌های محلی صحبت می‌کردند، پیشنهاد کردند که این تاخیر محتمل است ، آن‌ها آن را به طور عمومی تایید نخواهند کرد . یک مقام ارشد گفت که تصمیم گرفته شد تا رای‌گیری ریاست‌جمهوری را به مدت سه ماه به تعویق بیاندازد و روز پنج شنبه اعلام خواهد شد .

دولت ائتلافی ، اشرف غنی ، که پس از رسیدن به بن‌بست پس از انتخابات سال ۲۰۱۴ ، توسط دولت اوباما با وساطت دولت اوباما به توافق رسید، در رویارویی با طغیان مجدد طالبان و مخالفان سیاسی سر و کار داشته‌است .

اخیرا ً، دولت غنی از نقش حاشیه‌ای که در حرکت دولت ترامپ به سمت مذاکره با طالبان ایفا کرده‌است ، نگرانی‌های خود را ابراز کرده‌است . شایعاتی مبنی بر این که ایالات‌متحده به نفع دولت انتقالی یا سرپرست است مبنی بر این که طالبان می‌تواند به عنوان بخشی از یک معامله برای پایان دادن به جنگ موافقت کند ، به وجود آمده‌است .

بسیاری از انتقادات به سوی آقای غنی و شریک ائتلافی او ، عبدالله عبدالله ، از نحوه برخورد دولت با ماشین‌آلات انتخابات افغانستان برای جلوگیری از تکرار سال ۲۰۱۴ ، نشات می‌گیرد . شرکای ائتلاف نسبت به انتصاب‌های انتخاباتی به شدت مبارزه کردند و یک رای پارلمانی را به مدت سه سال به تعویق انداختند .

زمانی که انتخابات پارلمانی در نهایت در ماه اکتبر سال جاری اتفاق افتاد ، با بی‌نظمی‌های گسترده و ادعاهای تقلب تخریب شدند . بیش از دو ماه بعد ، حتی نتایج اولیه هنوز تکمیل نشده است .

در حالی که احزاب مخالف مدت‌ها درخواست کرده بودند که انتخابات ریاست‌جمهوری در ماه آوریل برگزار شود ، بسیاری از آن‌ها محتاطانه از اخبار تاخیر در روز چهارشنبه استقبال کردند ، به این امید که مقامات بتوانند از زمان اضافی برای قرار دادن تدابیر ضد تقلب استفاده کنند .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...