تبلیغات

پاتریشیا

پاتریشیا

پارک صلح Imjingak در نزدیکی منطقه غیر نظامی که کره‌شمالی و کره‌جنوبی را از هم جدا می‌کند ، روز دوشنبه در روبان‌های رنگی لبریز شد که نماد امید به peace.Cred itJung Yeon - خبرگزاری فرانسه / خبرگزاری فرانسه - گتی ایماژ )

مقامات آمریکایی می‌گویند ، حتی پیش از آن که چین به میزان چشمگیری به محموله‌های مستقیم نفت و محصولات نفتی تصفیه‌شده که از طریق خط لوله خود به کره‌شمالی می‌روند کاهش پیدا کرده‌است و گزارش‌هایی از کمبود سوخت وجود دارد . قیمت گاز در سال گذشته دو برابر شده‌است .

همانطور که واشنگتن برای انزوای کره‌شمالی مبارزه کرده‌است ، تعدادی از کشورها - از جمله مکزیک ، پرو ، کویت ، میانمار ، اسپانیا ، ایتالیا و آلمان - اخیرا ً سفیر کره‌شمالی را اخراج یا تعداد دیپلمات‌های کره‌شمالی را در کشورهایشان کاهش داده‌اند . و کشورهایی مانند امارات‌متحده‌عربی ، کویت و قطر نیز شروع به بیرون کردن کارگران کره‌شمالی کرده‌اند که در محل‌های ساخت‌وساز کار می‌کنند تا پول نقد لازم برای دولت کره‌شمالی به دست آورند .

آقای ماه رسما ً از اجرای تحریم‌های سازمان ملل متحد به عنوان ابزاری برای مذاکرات خلع‌سلاح هسته‌ای حمایت می‌کند . در هفته‌های اخیر ، دولت وی دو تانکر نفت را به ظن قاچاق مواد نفتی تصفیه‌شده به کره‌شمالی از طریق انتقال کشتی به کشتی به دریاهای آزاد مورد استفاده قرار داده‌است .

اما آقای مون همچنین با چین و روسیه موافق است که مذاکرات برای حل بحران هسته‌ای مورد نیاز است . overture صلح ناگهانی آقای کیم در روز دوشنبه احتمالا ً هم روسیه و هم چین را تشویق خواهد کرد که درخواست خود برای " توقف برای توقف " را تجدید کنند - توقف آزمایش‌ها کره‌شمالی در ازای توقف تمام مانورهای نظامی کره‌جنوبی - کره‌جنوبی . احتمالا ً، تحت این شرایط ، مجازات‌های اقتصادی به راحتی آغاز خواهد شد .

یانگ مو - ، استاد دانشگاه مطالعات کره‌شمالی در سئول ، گفت : " پس از رسیدن به هیچ جایی با آمریکایی‌ها ، کره‌شمالی در حال حاضر می‌کوشد تا ابتدا با کره‌جنوبی مذاکره کند و سپس از آن به عنوان یک کانال برای شروع گفتگو با ایالات‌متحده استفاده کند " .

سوال اصلی این است که آیا قمار آقای کیم خاموش خواهد شد یا نه . محافظه‌کاران در کره‌جنوبی و برخی مقامات دولتی ترامپ می‌گویند که می‌ترسند که اگر گفتگو در شبه‌جزیره کره یک مهلت موقت از تنش‌ها ایجاد کند ، اعمال تحریم ممکن است سست شود . مقامات اداره ماه بحث می‌کنند که آن‌ها به شدت از راهبرد شمال آگاه هستند و آن‌ها با هم‌کاری نزدیک با واشنگتن ارتباط خود را با یکدیگر هماهنگ می‌کنند .

advertisement

با این حال ، برای آقای مون ، مذاکرات بین کره ، پس از یک سال که در آن آقای کیم و آقای ترامپ به طور منظم تهدیدات جنگ را رد و بدل می‌کردند ، به شدت مورد نیاز بود .

آقای مون به طور فزاینده‌ای نگران یک درگیری مسلحانه ممکن است، به دنبال ایجاد آرامش در بن‌بست هسته‌ای در طول المپیک است و از حرکت خود برای شروع مذاکرات با کره‌شمالی استفاده می‌کند . چنین مذاکراتی ممکن است در نهایت منجر به مذاکرات گسترده‌تر شود که در آن ایالات‌متحده ، چین و روسیه می‌توانند مشوق‌های اقتصادی و دیپلماتیک برای شمال در ازای توقف آزمایش ارائه دهند .

و این جایی است که شکاف بین کره‌جنوبی و ایالات‌متحده می‌تواند به یک شکاف تبدیل شود .

در هر صورت ، انتظار می‌رود کره‌شمالی به دنبال امتیازاتی بزرگ مانند تسهیل تحریم‌ها و کاهش حضور نظامی آمریکا در شبه‌جزیره کره باشد . سپس شمال احتمالا ً سعی خواهد کرد واشنگتن را وادار به قبول سازش با ارائه آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی خود کند، اما این تسلیحات را رها نکند . یا ، همانند گذشته ، کره‌شمالی می‌تواند از مذاکرات برای کاهش تاثیر تحریم‌ها بدون قصد پایان دادن به برنامه هسته‌ای خود استفاده کند .

این امر لزوما ً یک وضعیت موجود را ثابت می‌کند که آقای ترامپ اعلام کرده‌است غیرقابل‌تحمل است .


منب سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...