تبلیغات

پاتریشیا

پاتریشیا

کره‌شمالی هنوز رسما ً اعلام کرده‌است که آقای کیم از آقای ترامپ به یک نشست سران دعوت کرده‌است ، و رسانه‌های خبری دولتی در مورد پذیرش پیشنهاد یا توافقنامه ای برای برگزاری نشست بین کره گزارش نکرده اند . تحلیلگران می‌گویند که این سکوت برای رژیم کره‌شمالی غیرمعمول نیست ، که ممکن است از افزایش توقعات بیش از حد در میان مردم آن هراس داشته باشد.

مقامات ایالات‌متحده در حال رسیدن به کره‌شمالی هستند تا مستقیما ً از آن‌ها در مورد دعوت آقای کیم مطلع شوند و بیشتر در مورد مقاصد او بدانند ، به خصوص از زمانی که فرستادگان کره‌جنوبی به آن‌ها گفتند که علاقه‌مند به بحث درباره " denuclearizing " کشورش است .

سرباز کره‌جنوبی در یک اتاق نشست که در امتداد خط نظامی در خط آتش‌بس به اصطلاح آتش‌بس of قرار دارد . جلسه‌ای در آنجا برای دولت آقای مون نعمتی بود .

اعتبار

اد جونز / خبرگزاری فرانسه / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ

تصویر

سرباز کره‌جنوبی در یک اتاق نشست که در امتداد خط نظامی در خط آتش‌بس به اصطلاح آتش‌بس of قرار دارد . جلسه‌ای در آنجا برای Mr. ited جونز ، آژانس خبرگزاری فرانسه / خبرگزاری فرانسه - گتی ایماژ )

مقامات و تحلیلگران مطمئن نیستند که آیا پیشنهاد آقای کیم حرکتی اساسی به سمت خنثی کردن زرادخانه هسته‌ای خود ارائه می‌دهد یا یک اقدام کوتاه‌مدت برای گیج کردن دشمنان خود ، تسهیل تحریم‌ها و زمان خرید زمان برای پیشبرد بیشتر سلاح‌های هسته‌ای و برنامه‌های موشک‌های بالیستیک بین‌قاره‌ای است .

طرح برگزاری جلسات اجلاس در عرض چند هفته از یکدیگر ، ارائه چالش‌های بی‌سابقه به مقامات دیپلماتیک است . رهبران به احتمال زیاد با یکدیگر مواجه خواهند شد ، بدون اینکه ابتدا مقامات رده پایین جزئیات یک دستور کار جاه طلبانه را بیان کنند ، به خصوص اینکه چگونه به برنامه سلاح‌های هسته‌ای شمال خاتمه دهند .

هنوز مشخص نیست که آیا واشنگتن و پیونگ یانگ قادر به انجام چنین مذاکراتی در سطح کاری پیش از جلسه پیشنهادی رهبرانشان هستند یا خیر. تحلیلگران می‌گویند که اگر نه ، حتی اگر مذاکرات آن‌ها خوب پیش برود ، رهبران ممکن است تنها توافقنامه ‌های گسترده‌ای را تولید کنند که اجرای آن‌ها دشوار باشد .

کره‌جنوبی به چنین رویکرد بالا و پایین عادت دارد . نشست‌های قبلی دولت آن‌ها با کیم جونگ ایل ، پدر کیم ، که در مقابل او حکومت می‌کرد ، در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۷ توافقنامه ‌های گسترده‌ای را به وجود آورد . اما این معاملات در نهایت توسط رهبران محافظه‌کار کره‌شمالی که بعدها قدرت را به دست گرفتند و از پافشاری کره‌شمالی در توسعه سلاح‌های هسته‌ای خود خشمگین بودند ، کنار گذاشته شد .

روز چهارشنبه ، آقای مون گفت که شانس آورد که نشست برنامه‌ریزی‌شده او در اوایل دوره پنج ساله او برگزار شود و به او فرصت داد تا اطمینان حاصل کند که هر توافقنامه ‌هایی که با آقای کیم می‌سازد قبل از اینکه دفتر را ترک کند ، ریشه خواهد گرفت .

advertisement

آقای مون خاطر نشان کرد که دولت او بر روی آنچه که تحلیل گران یک " معامله بزرگ " نامیده‌اند ، کار می‌کند که در آن امید به متقاعد کردن کره‌شمالی برای رها کردن سلاح‌های هسته‌ای خود در ازای مشوق‌های اقتصادی و تضمین‌های امنیتی است .

وی گفت که مذاکرات با هدف " گسترش شبه‌جزیره کره ، رژیم صلح پایدار در آنجا ، عادی‌سازی روابط بین کره‌شمالی و ایالات‌متحده ، و بهبود روابط کره‌جنوبی و کره‌شمالی ، و هم‌کاری اقتصادی بین شمال و ایالات‌متحده یا بین دو کره و ایالات‌متحده " است .

او همچنین به مقامات خود دستور داد تا با ایالات‌متحده مشورت کنند . همانطور که آن‌ها برای ملاقات با آقای کیم ، هم کره‌جنوبی و هم آمریکا آماده شدند، بارها گفته‌اند که " اشتباه‌ات گذشته را تکرار نخواهند کرد " و به اظهارات دولت ترامپ اشاره کرد که دولت‌های قبلی امتیازات زیادی داده‌اند در حالی که کره‌شمالی denuclearize نکرد .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...