تبلیغات

پاتریشیا

پاتریشیا

حالا , زمانبندی چهار ماهه به شدت در تردید است . شرایطی که بولتون بیان کرد , شامل شکست کامل دولت اسلامی و تضمین ترکیه است .

جان بولتون در روز سه‌شنبه با رجب طیب اردوغان , رئیس‌جمهور ترکیه , دیدار خواهد کرد . او در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور رجب طیب اردوغان موافق بود که دولت اسلامی شکست‌خورده است و نیروهای آمریکایی دیگر نیازی به کمک به مبارزان کرد ندارند . ترکیه نیروهای کردی را یک نهاد تروریستی می‌داند که به کندن یک ملت مجزا خم شده‌است .

پیش از دیدار ترکیه , انتظار می‌رفت که با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل برای شام در شب یکشنبه ملاقات کند . نتانیاهو همچنین نگران طرح آمریکا است , زیرا نگران است که از خلا خارج‌شده و ایران را جسور کند .

در اورشلیم , جان بولتون شرایط را به عنوان " تصمیماتی که باید اجرا شود " توصیف کرد و گفت که زمانی برای عقب‌نشینی لازم است زمانی که این شروط رعایت شوند . آقای جوزف ف . جی . رئیس ستاد مشترک , این هفته با مقامات ترک در مورد حفاظت از مبارزان کرد مذاکره خواهد کرد .

بنا به گفته دو تن از مقامات وزارت دفاع , به نظر می‌رسد که نظرات آقای بولتون در یادداشتی طبقه‌بندی‌شده به مقامات هیات دولت نوشته شده‌است که یک استراتژی برای نیروهای ترک را برای جایگزین کردن تقریبا ً چهار سرباز آمریکایی که در حال انجام عملیات ضد تروریستی علیه دولت اسلامی در شمال شرقی سوریه هستند , طرح‌ریزی کرده‌است .

یادداشت " جان بولتون " پس از آن صورت گرفت که آقای ترامپ و آقای اردوغان اردوغان تلفنی با او تماس گرفتند . پس از آن گفتگو , آقای ترامپ در توئیتر نوشت : " من یک تماس طولانی و پربار با رئیس‌جمهور و اردوغان ترکیه داشتم . ما در مورد داعش , دخالت دو جانبه مان در سوریه و خروج تدریجی و هماهنگ نیروهای نظامی از منطقه بحث کردیم . پس از سال‌ها به خانه می‌آیند . "

در این یادداشت که اولین بار توسط مجله وال استریت گزارش شد , آمده‌است که اهداف دولت در سوریه ثابت مانده‌است . این اهداف عبارتند از : مسیر یابی دولت اسلامی از آخرین برونبوم‌ها در دره رود فرات , برکناری نیروهای تحت فرمان ایران و پی‌گیری قطعنامه دیپلماتیک برای جنگ داخلی کشور .

مقامات پنتاگون تقریبا ً به سرعت اظهار تردید کردند که ارتش ترک که برای انجام عملیات محدود در امتداد مرز با سوریه در دو سال گذشته تلاش کرده‌است , می‌تواند عملیات ضد تروریستی گسترده ‌تری را در سوریه , به سمت مرز با عراق اجرا کند . علاوه بر این, برنامه ریزان نظامی آمریکا گفتند که هر گونه جنبش ترک در شمال شرقی سوریه منجر به درگیری با ائتلاف کردی - عرب سوریه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه و یا شد .

تردیدهای پنتاگون در مورد طرح تنها در روزه‌ای اخیر زمانی افزایش یافت که در پاسخ به این یادداشت , مقامات ترکیه از ایالات‌متحده درخواست حمایت نظامی قابل‌توجهی از جمله حملات هوایی , لجستیک و حمل و نقل کردند . سه مقام وزارت دفاع گفتند که با وجود این یادداشت , هیچ برنامه‌ریزی برای خروج از عملیات ضد تروریستی به ترک‌ها وجود نداشت .

نیروهای آمریکایی تدارکات برای عقب‌نشینی از شمال شرقی سوریه را آغاز می‌کنند , حتی زمانی که جدول زمانی به طور فزاینده‌ای سیال شده‌است .

پس از نشستی که در عراق بر سر راه حلی برای حمله به عراق انجام شد , دونالد ترامپ , فرمانده ارشد آمریکایی در عراق و سوریه , موافقت کرد که زمان کاهش نیروها از چهار ماه به چهار ماه افزایش یابد . این به اندازه کافی وقت خواهد داشت تا تصمیم بگیرد که در چه جای دیگری در منطقه برای انتقال مقادیر عظیم تجهیزات نظامی , چه میزان , در صورت وجود , باقی می‌ماند تا از افتادن به دست دولت سوریه یا متحدان ایرانی و ایرانی جلوگیری شود .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...