تبلیغات

پاتریشیا

پاتریشیا

به عنوان دفاع از سوریه ، ترامپ می‌گوید که آمریکا نباید " پلیس خاورمیانه " باشد .

واشنگتن روز پنج شنبه از طرح خود برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه علیه انتقاد شدید از جمهوری خواهان و دموکرات‌ها و نگرانی‌های مشاوران نظامی و دیپلماتیک او که روز قبل توسط اعلام ناگهانی او غافلگیر شده بودند ، دفاع کرد .

آقای ترامپ در یکی از مجموعه‌ای از پسته‌ای تویتر در صبح روز پنج شنبه نوشت : " خروج از سوریه مایه شگفتی نیست . " او یک رشته از توجیه برای تصمیم خود ارائه داد ، از جمله چند نقل‌قول حمایتی از چند نفر که برنامه او را مورد تحسین قرار دادند.

رئیس‌جمهور همچنین علیه گزارش‌هایی که او به عنوان " اخبار جعلی " به سخره می‌گرفت - یعنی خروج نظامی آمریکا از سوریه اهداف سیاست خارجی ایران و ایران را به سخره گرفت . در مسکو ، رئیس‌جمهور ولادیمیر V . پوتین از روسیه گفت که او از این طرح حمایت کرده‌است و آن را " تصمیم درست " خوانده‌است .

آیا آمریکا می‌خواهد به پلیس خاورمیانه تبدیل شود ، چیزی جز صرف زندگی با ارزش و تریلیون دلار حفاظت از دیگران که در تمام موارد ، از کاری که انجام می‌دهیم ، تقدیر نکنند ؟ آیا می‌خواهیم برای همیشه آنجا باشیم ؟ زمان برای دیگران برای پایان دادن به جنگ …

هنوز تعداد کمی از جزئیات موجود در مورد این که ارتش آمریکا تعهد لجستیکی برای خروج ۲، ۰۰۰ سرباز در بحبوحه جنگ داخلی هفت ساله سوریه و باقی مانده مبارزان دولت اسلامی را انجام می‌دهد وجود دارد .

آقای ترامپ در تویی‌تر نوشت : "در چیزی که به نظر می‌رسد تلاش برای متقاعد کردن منتقدان است که مسیر صحیح را می‌کشند و دولت اسلامی دیگر تهدیدی برای آمریکایی‌ها نیست ، " من در حال ساخت قدرتمندترین ارتش در جهان هستم . شام و شام به ما می‌دهد که محکوم به فنا هستیم ! "

مایک Pompeo ، وزیر امور خارجه ، گفت که تصمیم رئیس‌جمهور با " مشاوره بسیار زیادی میان همه مقامات عالیرتبه از جمله من صورت‌گرفته است ."

او گفت : "آقای Pompeo در مصاحبه‌ای با لورا اینگراهام ، میزبان فاکس‌نیوز ، اظهار داشت که دولت اسلامی کاملا ً شکست‌خورده است و گفت که ماموریت اصلی آمریکا در سوریه " اتخاذ " خلافت اسلامی" بود که در انتهای کامل پایان قرار دارد .

آقای Pompeo همچنین گفت که ایالات‌متحده قصد دارد تا به مبارزه با تروریسم ، از جمله شام و شام ، " چه از سوریه و چه مکان‌های دیگر " ادامه دهد .

نیروهای آمریکایی از سال ۲۰۱۵ بر روی زمین در سوریه بوده‌اند و با یک ائتلاف جهانی برای شکست دولت اسلامی ، یک گروه تروریستی که بخش‌هایی از عراق و سوریه را به عنوان خلیفه خود اعلام کرده بودند ، کار می‌کنند .

جنگ داخلی سوریه ، نیروهای وفادار به رئیس‌جمهور بشار الاسد سوریه را در برابر چندین گروه شورشی که مخالف او هستند ، پر کرده‌است . همچنین تلاش‌های گروه اقلیت کرد سوریه برای ایجاد قلمرو خود در شمال سوریه ، به منطقه‌ای مشابه کرد در شمال عراق منجر شد .

ایالات‌متحده و روسیه هر دو هدف خود را برای شکست دولت اسلامی به اشتراک می‌گذارند ، اما به حمایت آن‌ها از گروه‌هایی تقسیم می‌شوند که با جنگ داخلی مبارزه می‌کنند .

ایالات‌متحده از کردها و شورشیان عرب سنی که در حال مبارزه با دولت اسلامی و دیگر گروه‌های جهادی هستند ، حمایت کرده‌است . روسیه متحد دیرینه سوریه و حامی ادامه‌دار آقای اسد ، یک علوی است که مذهبش به Shiism مرتبط است . نیروهای ایرانی و شبه نظامیان شیعه نیز از آقای اسد حمایت می‌کنند .

انتظار می‌رود که عقب‌نشینی سربازان آمریکایی از حمایت کلید برای مخالفان کردها در مبارزه علیه دولت آقای اسد و تقویت نفوذ روسیه و ایران در سوریه پشتیبانی کند .

روز پنج شنبه ، در کنفرانس خبری سالانه خود در مسکو ، آقای پوتین از تصمیم آقای ترامپ برای ترک سوریه تقدیر کرد .

در حالی که آقای ترامپ اعلام پیروزی علیه دولت اسلامی را اعلام کرده‌است ، این دیدگاه در میان متفقین از جمله بریتانیا و اسرائیل که در کنار نیروهای آمریکایی در حال جنگ بوده‌اند ، متفاوت بود .

دولت بریتانیا در بیانیه‌ای گفت که در حالی که ائتلاف جهانی علیه دولت اسلامی پیشرفت کرده‌است ، " ما نباید خطر تهدید آن‌ها را از دست بدهیم ."


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...